י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
100 אלף מנות חולקו בבני ברק

האלוף בתדרוך: הקורונה תלווה אותנו לפחות בשנה הקרובה

בתדרוך לעיתונאים סיפר מפקד פיקוד העורף כי חצי מיליון מנות חולקו ל-120 אלף איש, 100,000 מנות בבני ברק, כן דיווח כי ייפתחו עוד 4-6 מלונות חדשים כדי להכיל את כל החוזרים מחו"ל | וגם, הוחלט לשכן משפחות חרדיות שלמות בבתי מלון, אם ההורים חולים בקורונה

האלוף בתדרוך: הקורונה תלווה אותנו לפחות בשנה הקרובה
חיילים בהכנת ערכות למשפחות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי קיים הערב תדרוך לעיתונאים, במהלכו אמר כי "ירושלים ובני ברק מסומנות באדום, יש כ-10 יישובים שזיהינו כאדומים. אנחנו משתדלים לצמצם את הרשימה ככל הניתן" אך סירב לפרט באילו יישובים מדובר.

האלוף אמר עוד כי "אנחנו נערכים להמשך המאמצים בירושלים עקב ההגבלות שהוטלו. מחוז ירושלים של פיקוד העורף קיבל את המשימה לסייע לרשות בהתאם להחלטות הדרג המדיני ומשרד הבריאות כדי לצמצם תחלואה בגזרה. ירושלים היא רשות חזקה ומתפקדת, אנחנו משתפים איתה פעולה כדי לספק שירותים חיוניים לתושבי העיר".

בשיחה שערך עם כתבים אמר כי נערך מיפוי חדש של ירושלים לאור המגבלות החדשות שכולל מתן הסברה ממוקדת, הרחבת הפינוי, הגנה על אוכלוסיות בסיכון והגדלת כמות הבדיקות בתיאום עם מד"א. כוחות של גדס"ר (גדוד סיור) נחל וחטיבת החילוץ מבצעים את המשימה של חלוקת המזון לאוכלוסיות הנדרשות לכך, בעיקר מבודדים חסרי עורף משפחתי. מדובר ב-2 מפקדים, 5 פלוגות.

לדברי אלוף ידעי, מפקד פיקוד העורף: "לכל הציבור החרדי יש אפשרות לקבל את מבוקשו בבתי המלון, כולל סוגי כשרות שונים". עוד אמר כי ביומיים האחרונים הוחלט שאם זוג ההורים חולה - אפשר לשכן את כל המשפחה בבית המלון. "אנחנו מוכנים לשכן משפחה בבית מלון גם אם רק 50 אחוז ממנה נדבקו. אנחנו נעזרים ברבנים ובמובילי דעת קהל במגזר החרדי".

"במהלך השבוע אנחנו מחלקים מזון שלוש פעמים. בנוסף, מחלקים תרופות. סוגיית אכיפת ההסגר היא באחריות משטרת ישראל".

עוד סיפר מפקד פקה"ע כי במאמץ הסיוע האזרחי, מושקעות אוגדה 98 ו-14 פלוגות. יש ששה גדודי לוגיסטיקה ושני גדודי פקע"ר. "חולקו כחצי מיליון מנות מזון עד כה ל-120 אלף איש. בבני ברק 100 אלף מנות ובירושלים 60 אלף מנות. אנחנו מסייעים ב-360 בתי אבות.

בפיקוד העורף נערכים לתמיכה ברשויות נוספות שיזדקקו לכך ומסתכלים על מודל רחב יותר מנתוני תחלואה. "קצב גידול התחלואה הוא חשוב וכך יודעים באילו רשויות להתמקד, אך יש גורמים נוספים שבהם יש להתחשב כמו רמת התפקוד, אופן התפקוד והתנהגות אוכלוסייה" אמר.

באשר לאחריות הלאומית, אמר "התחלנו את משימת החוזרים מחו"ל ביום שבת, קצב הכניסה הוא 150-200 איש. למעט חריגים שאושרו על ידי משרד הבריאות, כולם פונו למלונות פיקוד העורף". עוד הוסיף כי יפתחו 4-6 מלונות חדשים כדי להכיל את כולם. יש בסביבות 2,000-2,500 איש שיצטרכו לשהות בו זמנית במלונות.

מה עם אסטרטגיית היציאה? לדברי האלוף "האירוע ילווה אותנו בשנה הקרובה ויהיו עליות ומורדות". בשיחה אמר כי "יש לדבר על אסטרטגיית התמודדות ולא יציאה. יש להחזיר את ליבת המשק לפעולה, ואנחנו נציג לדרג המדיני את הצד שלנו תוך סיוע איפה שצריך".

בשלב זה, בצה"ל לא מפעילים את כוחות המילואים של פיקוד העורף ולכן נדרש סיוע של גדודים נוספים. בפיקוד העורף יש 4 גדודים, שניים מהם בתע"ם ושניים מהם מסייעים כבר.

אלוף פיקוד העורף מבקש להדגיש כי יש להבחין בין בני ברק וירושלים עם הגבלות התנועה לבין ערים אחרות. "עיריית ירושלים מטפלת מצוין בכל האוכלוסיות, כולל ערבים. אנחנו מחלקים בכל הארץ מדרום ועד צפון ללא הבדל, כל מי שמוגדר כאוכלוסייה זכאית מקבל. גם ביישובים ערביים. אנחנו כמעט לא מגיעים לבתים ספציפית, אנחנו מביאים לנקודה מסויימת והרשות ומתנדביה מחלקים. בירושלים יש 6,700 חסרי עורף, ביישובים הערביים זה פחות נדרש. אנחנו מגיעים לבקשת הרשות לכמה נקודות מרכזיות בעיר, כך אנחנו עושים גם במזרח ירושלים. בערים המרכזיות הסיוע שלנו יותר גדול כי צריך לעזור בחלוקה".

מה עם חזרה למשק? "אני לא עוסק בעולם החזרה למשק" אומר האלוף ידעי. "שוק העבודה הוא עולם ומלואו ואפשר למדוד אותו בדרכים רבות. כל משרד עושה את חלקו בתהליך. אנחנו מביאים יכולת להסתכל מלמטה על רגישות אזרחית והתנהגות אוכלוסייה. אנחנו נשקף את המצב של הרשות והאוכלוסייה בעת קבלת ההחלטה, יש מדדים שונים שאנחנו יכולים להעיד עליהם. נוכל לסמן מקומות שבהם עלולים להיווצר פערים".

בשיחה אמר כי יש דיונים שקורים בשעות אלה על אופן המשך המעורבות של פקע"ר. "נשקלת האפשרות להוציא את כל גדודי פיקוד העורף למשימה או לגייס מילואים. לא תהיה לצה"ל להעמיק את אחיזתו לאורך זמן במרחב האזרחי".

עם זאת הוא מוסיף "אני חושב שיש לחזור בהדרגה מהר ככל הניתן לשגרה, בעיקר לעבודה. לצד הקורונה מתפתחות בעיות חברתיות וכלכליות".

תמיר ידעי פיקוד העורף קורונה הסגר על בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד