ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשורה משמחת בחג

מיכאל בן ה-92 שוחרר ממחלקת קורונה • צפו

יומיים לפני שיחגוג 92 שנות חיים ולאחר שהצליח לחמוק מזוועות השואה ולעבוד במפעל לייצור פגזים נגד הנאצים, מיכאל כץ שאושפז לפני כשבועיים במצב קשה שוחרר היום ממחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה, לשם הובהל מבית האבות משען ולשם הוחזר • צפו בשחרור המרגש

מיכאל בן ה-92 שוחרר ממחלקת קורונה • צפו
מיכאל כץ משתחרר ממחלקת קורונה צילום: דוברות סורוקה

בשורה משמחת לחג שני של פסח: מיכאל כץ, בן ה 92, דייר ממשען שפונה לפני כשבועיים במצב קשה ליחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה, השתחרר הערב (שני) מביה"ח.

בעוד יומיים מיכאל יחגוג את יום הולדתו כשהוא בריא מהנגיף, כץ, ניצול שואה ממולדובה, הצליח לברוח לקזחסטן עם פרוץ מלחמת העולם השניה, יחד עם אימו ואחיו, שם עבד במפעל ליצור פגזים נגד הנאצים.

שנים מאוחר יותר עבר לאוקראינה, נישא ונולדו לו 2 ילדים. בשנת 2005, כשהוא בן 78 עלה לישראל.

מיכאל פונה ליחידה לטיפול באירועים מיוחדים בסורוקה לאחר שסבל מחום ומקשיי נשימה , מצבו היה קשה אך הוא הלך והשתפר במהלך תקופת האשפוז.

צוות היחידה טיפל בו במסירות רבה. לאחר קבלת תוצאות שליליות של בדיקותיו האחרונות הוא משתחרר מבית החולים למשען.

ד"ר לאוניד ברסקי, מנהל היחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה סיפר: "מיכאל התקבל לבית החולים במצב קשה, ועבר מהלך אשפוזי מורכב רווי עליות ומורדות. הטיפול כלל אתגרים רבים והצריך שיתוף פעולה רפואי, סיעודי, סוציאלי וכלל גריאטרים ופיזיותרפיסטים של בית החולים. אנו שמחים על הזכות לשחררו ועל הזכות לאפשר לו לחגוג את יום הולדתו בעוד יומיים מחוץ לביה"ח".

ד"ר יפתח שגיא, רופא בכיר ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה הוסיף ואמר כי "האוכלוסיה הפגיעה ביותר היא אוכלוסית הקשישים, הם סובלים את התחלואה הגבוהה ביותר ונפטרים באחוזים הגבוהים ביותר. גם אם הם מגיעים במצב קל המצב עלול להסתבך. חשוב לציין שהכוח הסיעודי והרפואי והעובדות הסוציאליות, עובדים יחד, ובשילוב שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים ובטלרפואה במחלקת הקורונה, אנו יודעים כל הזמן בכל רגע נתון מה מצב המטופלים תוך הגנה על הצוות הרפואי".

בתיעוד: מיכאל כץ בן ה-92, כמה דקות לפני שחרורו ממחלקת הקורונה בסורוקה, באמצעות ה - NurseeBot. הרובוט המיוחד של חברת רובוטיכאן שמסתובב במחלקת הקורונה בסורוקה באמצעות הפעלה מרחוק, ומאפשר תקשורת ישירה מרחוק בין המטפל למטופל.

קורונה בית חולים סורוקה קשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד