י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר עשרים שנה

דרמה בסאטמר: האחים האדמו"רים שוחחו בטלפון

האחים האדמו"רים לבית סאטמר שלא החליפו מילה כבר עשרים שנה, קיימו שיחת טלפון בחול המועד • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המהלך הדרמטי

דרמה בסאטמר: האחים האדמו"רים שוחחו בטלפון
האחים האדמו"רים מסאטמר צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

דרמה של ממש בחצרות סאטמר בארה"ב: בצל נגיף הקורונה המשתולל בארה"ב ואחרי יותר מ-20 שנה שלא החליפו מילה אחד עם השני, התקשר אמש (ראשון) בהפתעה האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לאחיו הגדול האדמו"ר מהר"א מסאטמר מקרית יואל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השיחה איחל לזוגתו הרבנית סאשא בת לאה אסתר לרפואה שלמה, ועידכן אותו על מצב בריאותו של אחיהם הגה"צ רבי חנני' יו"ט ליפא בן פעסל לאה אב"ד זענטא הנאבק על חייו בבית החולים מנגיף הקורונה.

בסוף השיחה שארכה כמה דקות איחל לו בריאות איתנה והתברכו זה מזה בברכת המועד. 

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי מדובר בשיחה שהייתה בתיווך בין הרה"צ רבי יעקב בער טייטלבוים, אב"ד סיגוט בנו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לבין בנו הגדול של האדמו"ר מהר"א הרה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים אב"ד סאטמר ויליאמסבורג, הרה"צ אב"ד סיגוט התקשר לבן דודו בשם אביו האדמו"ר מהרי"י והשיחה ההיסטורית יצאה לדרך.

שיחת התיווך הגיע אתמול (ראשון) מויליאמסבורג למונורו בשעות אחר הצהריים, ומי שהעביר את השיחה היה המשב"ק של האדמו"ר מהר"א הרב חיים שלמה פישר ובשעה 12:00 בלילה התקיימה השיחה בין האחים האדמו"רים. 

מדובר כאמור בדרמה של ממש בעולם החסידות שכן מדובר ביריבות הקשה ביותר שידע עולם החסידות, האדמו"ר מהר"א מסאטמר היה מרבה לתקוף את אחיו בדרשותיו וכעת נראה שהפיוס אולי קרוב מתמיד. 

בעבר היה ניסיון להגיע לשלום בחצרות סאטמר בתיווך הנגיד ר' בערי וייס מלוס אנג'לס שפעל להשכין שלום בין האחים האדמו"רים מהר"א ומהרי"י מסאטמר, הוא לא הצליח לארגן מפגש בין האחים האדמו"רים, אך הצליח לאחד את שתי החצרות בארץ, בראשות רבני הקהילות משני הצדדים, לשמחת שבע ברכות של נכדתו שנישאה - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' בחודש טבת תשע"ז, מאז פועל הנגיד וייס להשכנת שלום גם בין האדמו"רים מסאטמר.

האם האדמו"רים ייפגשו בקרוב וישוחחו? לנו נותר להמתין ולעקוב. 

סאטמר האדמו''ר מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד