י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדים שומרים על כוחם

סקר דרמטי: רוב מוחץ לימין; העבודה נעלמת

סקר מנדטים שמתפרסם הערב מחמיא מאוד לתפקודו של בנימין נתניהו, חרף כתב האישום שהוגש נגדו - כאשר לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה מתחזק למספר שיא של 40 מנדטים והגוש כולו ל-64 מנדטים, לעומת גו השמאל-ערבים שמקבל יחד עם ליברמן 56 | מפלגת 'העבודה' לראשונה לא עוברת את אחוז החסימה

סקר דרמטי: רוב מוחץ לימין; העבודה נעלמת
נתניהו והחרדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המאמצים להקמת ממשלת אחדות, לקראת פקיעת המנדט מבני גנץ להרכבת הממשלה ללא הטלתו על מועמד אחר, ולאחר ההישג המשמעותי של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהצליח לפרק את כחול לבן ללא יכולת חזרה, מתפרסם הערב שמחזק אותו עוד יותר ואולי מפתה אותו לחתור לבחירות רביעיות.

מסקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת מספר שיא של 40 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ עם 19 בלבד. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה שומרת על כוחה עם 15 מנדטים.

יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון צונחת ל-10 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 17 מנדטים, כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 9 כמי בבחירות האחרונות, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן שומרת על כוחה גם היא עם 7 מנדטים.

ימינה (הימין החדש - הבית היהודי – האיחוד הלאומי) בראשות נפתלי בנט מתחזקת ומקבלת 8 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים בלבד. מרצ בראשות ניצן הורוביץ היא המפלגה הקטנה ביותר בכנסת ומקבלת 5 מנדטים.

המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה הן עוצמה יהודית איתמר בן גביר שמקבלת 1.9% מקולות הבוחרים, דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר שמקבלת 1.4%, גשר של אורלי לוי-אבקסיס 1.4%, והעבודה בראשות עמיר פרץ שלראשונה בהיסטוריה לא עוברת ומקבלת רק 1.1% מקולות הבוחרים.

על פי חלוקה לגושים, גוש הימין עם 64 מנדטים, גוש השמאל עם 49 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

כמו כן, 15% מהנשאלים מרוצים מאוד מדרך הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה, 49% מרוצים, 20% די לא מרוצים, ו-13% כלל לא מרוצים. 3% לא יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 504 נשאלים טעות הדגימה המירבית 4.4+- מועד איסוף הנתונים: 13-12 באפריל 2020

סקר מנדטים בנימין נתניהו מפלגת הליכוד מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד