י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
קטסטרופת הקורונה בארה"ב

תושב ניו יורק ל'בחדרי': "כולם פה חולים; המצב נוראי"

אחרי שארה"ב ניצבת בשיא עולמי עם נתן עגום של מעל 20,000 מתים מקורונה, תושב ניו יורק שהוא, רעייתו ושבעת ילדיו חלו בנגיף מתאר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את התחושות: "היה קשה לי לנשום ואיבדתי את חוש הטעם והריח. זה מצב נוראי", כמו כן סיפר: "שכן שלי, לא מבוגר בכלל, נפטר בשבוע שעבר, כי הוא עבר התקף לב ולא היה מי שיטפל בו"

תושב ניו יורק ל'בחדרי': "כולם פה חולים; המצב נוראי"
חסיד צועד עם מסכה ברחוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקורונה ממשיכה להתפשט בקצב מפחיד ברחבי העולם, עם קרוב ל-1,900,000 ולמעלה מ-117,000 מתים. הערב (שני) איטליה הצטרפה לארה"ב במדינות ששברו את השיא העגום של 20,000 מתים. בסין לדוגמא, שבה התפרץ הנגיף לראשונה, מתו "רק" 3,341 איש.

בניו יורק לבדה חצה מספר המתים את ה-10,000. מנחם זילבר, חסיד חב"ד המתגורר בניו יורק סיפר ל'בחדרי חרדים' כי אשתו חלתה בנגיף והדביקה אותו ואת שבעת ילדיו. "אני והילדים החלמנו ברוך השם, אשתי עדיין לא. הבעיה היא שגם אם נרצה להתפנות אין לאיפה", הוא מספר.

הוא מתאר כי "במשך יותר משבוע הייתי עם כאבי איומים בגב, בראש ובריאות, היה קשה לי לנשום ואיבדתי את חוש הטעם והריח. זה מצב נוראי. אנחנו אפילו לא יודעים ממי אשתי נדבקה וזה גם לא כל כך משנה, כי כולם פה חולים. ילדים, נערים וזקנים, הקורונה הגיעה לכולם".

וזו לא הבעיה היחידה שם. "שכן שלי, חסיד גור לא מבוגר בכלל, נפטר בשבוע שעבר, כי הוא עבר התקף לב ולא היה אף אחד שיטפל בו בבית החולים בגלל הקורונה. שמעתי על כמה מקרים דומים של יהודים ושאינם שנפטרו בגלל הקורונה, למרות שלא נדבקו בקורונה".

עם זאת, מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר שנראה שהרשויות במדינתו מצליחות להשתלט על התפשטות הנגיף. "אני חושב שאפשר לומר שהגרוע מכל חלף", אולם הוא הזהיר כי "אם נעשה משהו טיפשי זה ימשיך להתפשט".

גם באיטליה ניתן לראות מגמת שיפור איטית, ונראה כי הסגר בו נתונה המדינה כבר למעלה מחודש נותן את אותותיו. בסוכנות הידיעות 'רויטרס' מציינים כי מספר הנדבקים החדשים שדווח הערב הוא הנמוך ביותר מאז 7 באפריל. מספר החולים הכולל באיטליה עומד על 159,516, והרשויות האיטלקיות ציינו כי מספר החולים שנמצאים בטיפול נמרץ ירד מ-3,343 אתמול ל-3,260. מספר המחלימים במדינה עומד על קרוב ל-36,000.

חרדים ניו יורק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד