י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתוני התחלואה בקורונה

יו"ר הכפר החרדי: מעוותים ומכפישים את תדמית הכפר

בכפר חב"ד לא מרוצים מאופן הצגת הנתונים לגבי הכפר בתקשורת ויו"ר ועד הכפר פנה במכתב למנכ"ל משרד הבריאות בנושא | "היישוב מוצג בכותרות בכלי התקשורת כישוב בצמרת התחלואה בישראל, בה בשעה שכפר חב"ד הוא בצמרת ההחלמה והתושבים בכפר שומרים בקפדנות על הוראות משרד הבריאות והנחיות הרבנים", טוען היו"ר

יו"ר הכפר החרדי: מעוותים ומכפישים את תדמית הכפר
הקפות שניות בכפר חב"ד. אילוסטרציה צילום: יהודה חיים, פלאש 90

ועד כפר חב"ד מבקש ממשרד הבריאות לשנות את אופן הצגת הנתונים: ההצגה הנוכחית מייצרת תמונה מעוותת שמכפישה את תדמית הכפר. אופן הצגת הנתונים על ידי משרד הבריאות, מייצר תמונה תקשורתית שגויה שפוגעת בתדמית של כפר חב"ד, כך טוען יו"ר ועד הישוב שמעון רבינוביץ במכתב ששלח היום (שני) למנכ"ל משרד הבריאות.

"כפר חב"ד שמוכר בישראל כישוב המפיץ אור, שמחה ויהדות לכל רחבי הארץ – מוצג בכותרות בכלי התקשורת כישוב בצמרת התחלואה בישראל, בה בשעה שכפר חב"ד הוא בצמרת ההחלמה והתושבים בכפר שומרים בקפדנות על הוראות משרד הבריאות והנחיות הרבנים". נכתב במכתב.

בראש דבריו מונה רבינוביץ את קבוצת הבחורים שהגיעו מניו יורק ורשומים בתעודת הזהות כתושבי הכפר למרות שרגלם לא דרכה בכפר בשנה האחרונה. לטענתו, משרד הבריאות מודע לכך שבכפר חב"ד לא התרחשה התפרצות חריגה בדומה למה שהתרחש בבני ברק, ומרבית הנדבקים לא שהו בכפר חב"ד, אלא נדבקו בשכונות החרדיות של ניו יורק.

אך עיקר הטענה של ועד כפר חב"ד היא כי האופן שבו מציג משרד הבריאות את הנתונים מעלה תמונה כאילו כפר חב"ד מהווה מוקד התפרצות של הקורונה וכך הוא גם מוצג בתקשורת. אך הנתונים האמיתיים מראים שבכפר חב"ד נעצרה ההדבקה, אין גידול במספר החולים ולהיפך יש ירידה דרסטית של 45% במספר החולים, עם החלמה של למעלה מ20 חולים.

לאור הטענות שמעלים בכפר חב"ד במכתב, הם פונים למשרד הבריאות בבקשה לשנות את אופן הצגת הנתונים ו"לתת מכאן ואילך ביטוי לעובדות המפורטות לעיל, בעת פרסום הנתונים, לבל תצא שגגה ומכשלה מתחת ידכם".

כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ קורונה משרד הבריאות משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד