י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תפרק הכל, זה לא חוקי"

שערוריה: חרדי הקרין סרטים לילדים - השוטר קטע את החוויה

אטימות או רשעות? תושב ביתר עילית שעשה חסד עם ילדי השכונה שמשתעממים בבתיהם והקרין להם סרטים חינוכיים ברחובה של עיר כשהם צופים מחלונות הבתים, נתקבל בשוטר שהורה לו לפרק הכל כי זה "לא חוקי"

שערוריה: חרדי הקרין סרטים לילדים - השוטר קטע את החוויה
השוטרים בביתר עילית צילום: א. חנניה

"אתה אחראי? תפרק את הכל. זה לא חוקי" אמר השוטר ואיים "אם לא, תקבל דו"ח". זה מה שקרה אמש (שני) ברחוב קדושת לוי בביתר עילית, כאשר תושב המקום הפעיל מערכת הגברה והקרנה לילדים.

כבר למעלה משבועיים, שילדי ישראל שוהים בבתים בעקבות התפרצות והתפשטות הנגיף בעולם, ובישראל הקורונה גבתה את חייהם של למעלה מ-100 בני אדם ומעל 11,000 נדבקים.

בציבור הכללי, הילדים עסוקים בין היתר במחשבים, למידה מרחוק ועוד, בעוד הילדים החרדים מסתפקים בשיחות טלפון. המכנה המשותף של כולם, שמחפשים תעסוקה ואטרקציות חדשות.

אמש (שני), תושב ביתר הפעיל מערכת הגברה שכלל גם הקרנה של קטעי וידאו של אדמו"רים ורבנים, תוך שהוא מעסיק ומפעיל מאות ילדים - כאשר כל אחד מהם שוהה במרפסת או חלון הבית. דבר חיובי ביותר, שנעשה בשכונות רבות וערים נוספות.

אך מסתבר, כך אומרים במשטרה ל'בחדרי חרדים', כי התקבלו ארבע שיחות במוקד 100 של המשטרה, שדיווחו על "הקמת רעש" וביקשו מהמשטרה להפסיק את המטרד. 

בעקבות כך הגיע ניידת משטרה למקום. "אתה אחראי? תפרק את הכל. זה לא חוקי" הבהיר השוטר לאברך תושב הבניין, מבלי לנמק ולהסביר. "אם לא תפרק מיד, תקבל דו"ח" הוסיף.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האברך שלא רצה להסתבך, החל מיד בקיפול הציוד, תוך שהוא מנסה לברר עם השוטר על מה ולמה - אך לא נענה. בינתיים, הילדים והילדות במרפסות, החלו לצעוק על השוטרים שהרסו להם את הערב.

"הרחוב היה שומם, איש לא היה מחוץ לבית, למה ליצור אנטגוניזם אצל התושבים?" אומר המפעיל ל'בחדרי חרדים'. ניידות משטרה נוספות וכן צוותי יס"מ הגיעו למקום והתושבים הזועמים ירדו לרחוב לברר את פשר ההפרעה של המשטרה.

יצחק מאיר ברים, תושב העיר ופעיל ציבור, הוזעק למקום יחד עם ישראל וורטימר. בשיחה שקיים עם הקצין הצליח להרגיע את הרוחות, הורה לתושבים לעלות חזרה לבתיהם וההפעלה לילדים - שבה לפעול - באישור הקצין.

יצויין, כי אין מדובר במקרה ראשון, בו שוטרים, לעיתים כאלה שאינם רגילים לבוא במגע עם הציבור, אוכפים עבירות "לכאורה" ללא שום הצדקה. "כפי שמצפים מהתושבים לנהוג כחוק, כך מצפים מאוכפי החוק שלא לחרוג מסמכותם ולהציג לתושבים ללא הצדקה" מסכם התושב ששב להפיל ולהעסיק את ילדי השכונה.

"המשטרה הרי מחפשת שיח עם המגזר. הכישלון עם ההסברה על הקורונה במגזר, החלה בכך שלא השכילו להבין שעם הציבור החרדי מדברים אחרת, בדרך שונה, בשפה מיוחדת. התקריות ה'קטנות' האלה, רק גורמות נזק" הוסיף.

ביתר עילית הקרנת סרטים קורונה חול המועד פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד