ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חג המצות והמצור

הממשלה אישרה: סגר כללי החל מהערב - המאפיות לא ייפתחו

אחרי ההצלחה בליל הסדר והירידה בשיעורי התחלואה היומיים, הממשלה החליטה להטיל סגר גם בחג שביעי של פסח כדי למנוע הדבקה | התחבורה הציבורית לא תפעל | האזרחים החוגגים מימונה נדרשים לעשות זאת בחיק המשפחה הגרעינית שבבית והמאפיות לא תפתחנה

הממשלה אישרה: סגר כללי החל מהערב - המאפיות לא ייפתחו
מחסום משטרתי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג שביעי של פסח וחגיגות המימונה כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

הממשלה החליטה גם על הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה והרחבת הסכם היציאה לחופשה שחל על המגזר הציבורי.

על פי החלטת הממשלה, בתקופה שבין יום שלישי (14 באפריל 2020) בשעה 17:00 ועד יום חמישי (16 באפריל 2020) בשעה 05:00 בבוקר, לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו.

כמו כן, יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים.

נוסף על האמור, בתקופה שבין יום רביעי (15 באפריל 2020) בשעה 19:00 ועד ליום חמישי (16 באפריל 2020) בשעה 02:00 לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות בתקופה זו.

משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים.

ההגבלות הנ"ל לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

כמו כן הוחלט כי פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה שבין יום שני (13 באפריל 2020) בשעה 20:00 ועד ליום חמישי (16 באפריל 2020) בשעה 05:00 בבוקר.

יצוין כי תוקפן של תקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) יוארכו עד ליום ראשון, 19 באפריל 2020.

שרי הממשלה דנו גם בתקנות שעת חירום לגבי הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה:

הממשלה החליטה להאריך את תוקפן של תקנות שעת חירום אלו עד ליום ראשון, 19 באפריל 2020 בשעה 06:00.

נזכיר כי על פי התקנות, במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מ-10 עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. על אף האמור, רשאי מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח על כך למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה (מתייחס למקום עבודה לא חיוני).

עוד נקבעו מגבלות בנוגע לנוכחות של עובדי מעטפת, שאינם עוסקים בליבת העבודה של המעסיק, במפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, וכן מגבלות על קבלת קהל והנחייה על עבודה במשמרות ככל האפשר.

משרד הבריאות שב וקורא לציבור להקפיד על ההוראות ולהישאר בבית בתקופת החג. על אף הסימנים המעודדים לכאורה, תחלואת הקורונה עדיין בישראל והיא יכולה לשוב ולפרוץ. אנו מתמודדים עדיין עם התחלואה שנוצרה סביב אירועי חג הפורים וצריכים להבטיח כי לא יווצר גל תחלואה בעקבות ימי החג הקרובים.

יצוין כי על פי דיווחו של מיכאל שמש ב'כאן חדשות', השר בצלאל סמוטריץ' תקף בישיבת הממשלה ואמר: "כל הסגר הזה הוא ישראבלוף והציבור מבין את זה. צועקים סגר סגר כאילו בהחמרות, זה כמו זאב זאב. ראש הממשלה מודיע במסיבת עיתונאים ורק אחר כך השרים צריכים לקבל את ההחלטות".

נזכיר כי נכון לעדכון האחרון עד כה חלו בישראל בקורונה - 11,586 בני אדם. 183 שרויים במצב קשה, מהם 132 מונשמים. 116 נפטרו ו-1,855 החלימו. 

קורונה סגר בירושלים הסגר על בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד