י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האבל בעולם היהודי

רבני מקסיקו, לוס אנגל'ס וברזיל מבכים את פטירת הראשון לציון

האבל בעולם היהודי על הסתלקותו של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל חוצה יבשות. בקהילות היהודיות בברזיל, מקסיקו ובלוס אנג'לס מבכים הרבנים את לכתו. ברחבי העולם מתגוררים אלפי תלמידיו 

רבני מקסיקו, לוס אנגל'ס וברזיל מבכים את פטירת הראשון לציון
הרב מוזס, הרב טוויל והרב לניאדו צילום: באדיבות המצלם

האבל הכבד על הסתלקותו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל: אלפי תלמידיו הפזורים בעולם שלא יכלו להשתתף בהלוויה, כך גם בארץ, צפו בשידור החי שהועבר ממסע הלוויה בהר המנוחות. 

גם הקהילות בעולם שהיו קשורות לזקן הראשונים לציון ומתמודדות כעת עם נגיף הקורונה, התאבלו בחג על פטירתו. הרבנים הגדולים במקסיקו, בלוס אנג'לס ובברזיל ספדו לרב וביכו את לכתו. 

הגאון רבי שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו שלח דברי הספד לבני הקהילה "וכל בני ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. אנחנו כאן ממקסיקו סיטי ומכל העולם כולו מבכים את השריפה אשר שרף ה'. אנחנו מרגישים את האבידה של מורנו הגאון הגדול הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, שגם כאן נהננו מתורתו ומיראתו, במידותיו, בגאונות ומהספרים שלו, בתורה ובהנהגה שלו, ובכל דבר. אנחנו מאד מצטערים ומרגישים את עצמינו כתלמידים וכבנים שאבד לנו הרב והאבא, שהיה מהזקנים בדור".

"יתומים היינו ואין אב, ואנחנו מבקשים מהרב שיגיד להקב"ה שיאמר דיי לצרותינו. הקב"ה יורד ללקוט שושנים שיהיו כפרה לכל עם ישראל ולכל מה שקורה בעולם עם כל השיגעון הזה שאי אפשר להבין אותו. בעזרת ה' שנזכה במהרה לביאת משיח צדקנו. אנחנו מכאן שולחים למשפחה המכובדת תנחומים, ושהמקום היכן שהרב נמצא ינחם אתכם ולא תוסיפו לדאבה עוד אמן ואמן".

הגאון רבי יהודה מוזס רב קהילת מגד דוד בלוס אנג'לס שיגר אף הוא דברי מספד ואמר: "שמענו את הבשורה המרה כמו שכל ישראל שמעו, אבד צדיק מן הארץ זקן הראשונים לציון הרב אליהו בקשי דורון, אנחנו בלוס אנג'לס בוכים על האבידה הגדולה של הצדיק הגדול, הרב מורי ורבי לימד אותנו מה זה תורה מזה להיות ענו, הרב התרחק מן המחלוקת, אהב כל יהודי ויהודי, כמה הקפיד על כך, אנחנו עפר ואפר". 

"למדנו מתורתו בכולל, בתחילה בצריף בגבעת שאול ואחר כך ברחוב סורוצקין ואחר כך הרב זכה לבנות ישיבות לישראלים וחוצניקים ולימד אותנו מה זה חשיבות להתפלל בנץ כל בוקר, אני לא אשכח שהיינו בכולל כמה אהב כל אברך ואברך, עם כל עיסוקיו שהיו מונחים לשלוחנו מכל העולם שהיה הראשון לציון היה מגיע פעם בשבוע למסור שיעור כללי בכולל, כולם היו מחכים לשמוע את השיעור של הרב, איזה עמקות איזה למדנות ואיזה פלפול בדרך הישר". 

גם הגאון רבי אפרים לניאדו רבה הראשי של סאו פאולו ברזיל ספד לראשון לציון זצ"ל באומרו "מי יתן לנו תמורתו נותרנו יתומים ללא אב". 

כאמור מאות אלפים ברחבי הארץ והעולם צפו בשידור החי ממסע הלוויה המצומצם שנערך עקב התפשטות הנגיף, השידור שהועבר באמצעות 'הידברות' שבר שיאי צפייה. 

הרב אליהו בקשי דורון הרב שלמה טוויל ברזיל לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד