י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם הישיבות יחזרו לזמן קיץ?

ראש הישיבה על הקורונה: "השם יעזור הם לא יודעים שום דבר"

הגרב"ד דיסקין ראש ישיבת 'ארחות תורה' בשיעור למאות תלמידיו בטלפון, התייחס לשאלת החזרה לזמן קיץ ואמר כי אף אחד לא יודע איך יסתיים הנגיף "כמו שהם לא יודעים איך זה התחיל, הם גם לא יודעים איך זה ייגמר. יש להם כל מיני סברות. צריך להבין, קורונה זה לא דבר שהולך עם סברות"

ראש הישיבה על הקורונה: "השם יעזור הם לא יודעים שום דבר"
הגרב"ד דיסקין בלימוד עם תלמידיו צילום: באדיבות המצלם

שאלת השאלות באסטרטגיית החזרה של המשק לאור משבר הקורונה, האם היכלי הישיבות יחזרו לזמן קיץ בצורה מסויימת ואם לא, מה יעשו בני הישיבות ואיך ייפתרו את הלימודים החל מראש חודש אייר. 

מי שהתייחס לדבר, הוא ראש ישיבת 'ארחות תורה' הגאון רבי ברוך דב דיסקין, שמסר שיעור לתלמידים בענייני החג ושודר בקו המידע של הישיבה. 

הגרב"ד דיסקין התייחס לדיונים על דחיית פתיחת זמן קיץ עקב התמשכות התפשטות הנגיף וניפץ את ההערכות, ומביא תשובה ניצחת בעניין לרופאים והמדענים.

"כל העסק הזה, הם לא יודעים שום דבר, איך זה עובר, הם מנחשים. כמו שהם לא יודעים איך זה התחיל, הם גם לא יודעים איך זה ייגמר. יש להם כל מיני סברות. צריך להבין, זה לא דבר שהולך עם סברות. זה דבר שאנחנו רואים שזה בא בפתע פתאום, ושיתק את כל העולם. כמו שזה בא, ככה זה יכול ללכת ברגע אחד. צריך להתחזק ולהתפלל, ומקווים שהשם יעזור, ו'זמן קיץ' יתחיל בעזרת השם במועדו".  

בתוך כך נודע ל'בחדרי חרדים' על פגישה טלפונית עם כמה מחשובי גדולי ראשי הישיבות שמתכוננת להיום לנסח טיוטה איך מתארגנים בעולם הישיבות לקראת זמן קיץ בכפוף ליציאה איטית מהסגר. ​

זמן קיץ קורונה עולם הישיבות ישיבת ארחות תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד