י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האם יש קצה חוט

בעקבות חילול קברו של רבינו עובדיה ברטנורא: הח"כ בשאילתא לשר

לאחר הזעזוע שאחז במתפללים שהגיעו לפקוד את קברו של רבינו עובדיה ברטנורא זי"ע בהר הזיתים ומצאוהו מחולל, הפנה ח"כ משה ארבל מש"ס שלוש שאילתות לשר ארדן בנידון 

בעקבות חילול קברו של רבינו עובדיה ברטנורא: הח"כ בשאילתא לשר
משה ארבל/גלעד ארדן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על אודות חילול קברו של מפרש המשנה רבינו עובדיה ברטנורא זי"ע בהר הזיתים, הפנה חבר הכנסת משה ארבל מתנועת ש"ס, שאילתה ישירה לשר לביטחון הפנים ח"כ גלעד ארדן. 

בפנייתו כותב חבר הכנסת לשר: "חשד להשחתת קברו של רבינו עובדיה מברטנורא זי"ע. מתפללים שהגיעו בימים האחרונים לציונו הקדוש של רבינו עובדיה מברטנורא בהר הזיתים שבירושלים גילו הרס רב במתחם ובסביבת הקבר. תמונות מזעזעות שפורסמו מראות את ההרס הרב במקום, את שברי האבנים המכסים לחלוטין את הקרקע ואת הפגיעה במצבת הקבר".

הוא מפרט על דמותו הגדולה: "רבינו עובדיה מברטנורא כיהן כידוע כרב העיר ירושלים ומנהיג הקהילה היהודית בה וידוע בעיקר כגדול פרשני המשנה בשל פירושו החשוב לשישה סדרי המשנה. גם כיום, כ-500 שנים לאחר לכתו, פירושו למשנה נתפס לרוב כפירוש העיקרי הנדרש ללימוד, אליו מתייחסים הפרשנים המאוחרים. בנוסף חיבר רבינו עובדיה מברטנורא פירושים וחידושים נוספים, ספרות שו"ת ואגרות לקהילות ישראל".

ארבל מציין בפני השר ארדן כי "בשלב זה לא ידוע אם אומנם הקבר חולל ע"י פורעים או שמא מקור ההרס במפולת אבנים בשל שיפוץ קרוב. למרות זאת, החשד להשחתת הקבר מצטרף לחילול ציונו של חוני המעגל בגליל וקברו של שמעון בן יעקב אבינו בחודש ספטמבר האחרון".

ולסיום, "ברצוני לשאול: 1. כיצד בכוונת המשטרה למגר את התופעה של חילול קברי צדיקים? 2. האם בכוונת המשטרה לפעול להתקנת מצלמות במקום הציון הקדוש כפי שהוצבו ברחבי הר הזיתים לשם מיגור תופעת הוונדליזם בהר? 3. האם יש למשטרה קצה חוט לאיתור המפגעים או הסיבה להרס המקום?", כך ח"כ ארבל המחזיק גם בתואר עורך דין.

כזכור, אמש (שני) דווח ב'בחדרי חרדים' כי מתפללים שהגיעו בימים האחרונים לציון הקדוש של רבינו עובדיה מברטנורא בהר הזיתים בירושלים הבירה, הזדעזעו מהמראה שנגלה לעיניהם של פוגרום שביצעו פורעים בני עוולה ששלחו ידם וחיללו את הציון הקדוש של מחבר הפירוש הנודע לשישה סדרי משנה.

רבינו עובדיה ברטנורא חילול קברים הר הזיתים משה ארבל גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד