י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מי יתן לנו תמורתו

אבל כבד במרסיי: ראש הישיבה נפטר מהנגיף

ראש ישיבת חכמי פרובינציה במרסיי שבצרפת נפטר מנגיף הקורונה בגיל 75 | יהדות צרפת אבלה ומרכינה ראש על פטירתו של אחד מחשובי הרבנים וראשי הישיבות בצרפת החרדית

אבל כבד במרסיי: ראש הישיבה נפטר מהנגיף
הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בקהילה היהודית במרסיי שבצרפת: הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"ל ראש ישיבת חכמי פורבנציה הוותיקה שהעמידה המוני תלמידים במשך עשרות שנים ומבוגריה יצאו מאות אברכים ובהם הרבה תלמידי חכמים רבנים מורי צדק וראשי קהילות הלך עולמו. 

הגאון הרב סעדיה בן חייון זצ"ל הסתלק לבית עולמו לאחר שנדבק בנגיף מאז חג הפורים ומאושפז במשך שלושה שבועות כשמתוכם היה מורדם ומונשם בשבועיים האחרונים ובימים האחרונים הדרדר מצבו עד שאמש נלקח לבית עולמו בגיל 75 למגינת לב אלפי תלמידיו בארץ ובעולם.

הרב זצ"ל הגיע מסטרסבורג למרסיי בשנות השבעים ויחד עם קבוצת אברכים הקימו והיו הגרעין של הקהילה החרדית שם שפעל רבות לביסוס ופיתוח כל צרכי הקהילה, כמו כן פעל רבות בסמינר לבנות ומסר שם שיערים תמידין כסדרם.

היה ידוע במסירותו לקיומה וחיזוקה של הישיבה במשך רבות בשנים עד שצריכה היו תמיד בראשי מעינינו ואפילו על חשבון צרכיו האישיים הבסיסיים כפשוטו. מסירותו למען גידולו של כל בחור ובחורה לא ידעה גבול והכל באהבה רבה, כמו כן ביתו היה תמיד בית ועד לחכמים ומקום ברווח לכל מי שנצטרך הן מהקהילה והן מכל מקום אחר בעולם ותמיד בשמחה ובהרגשה ביתית.

השאיר אחריו את רעייתו שתחי' בנים ובנות ונכדים ונכדות בני תורה ותלמידי חכמים והמוני תלמידים הנבוכים וכואבים את לכתו, אשר ממשיכים ללכת בדרכו ולאורו ובראשם בנו הגדול הרב רבי אליהו בן חיו שממשיך דרכו בהישיבה ובנו הרב רבי משה מרבני קהילת ישמח לב בית וגן וכן חתניו: הרב אריה מרציאנו מנכ"ל קרן וולפסון אירופה והרב מיכאל נקש.

הרב נתנאל פיטוסי רב שכונות שיפר - נווה דקלים פתח תקווה, ספד לרב סעדיה זצ"ל. "מורי ורבי הרב סעדיה זצ"ל  זכיתי ללמוד ממנו הרבה תורה בישיבת חכמי פרובינציה במרסיי צרפת, בגילאי 14-15 למדנו יחד בחברותא כמה מסכתות בש"ס, הענווה שלו והפשטות מצד אחד והמסירות שלו ואהבה לתלמידים ולישיבה מצד שני לא ימושו מזכרוני לעולם". 

הרב אברהם דרעי יו"ר איגוד עולי רבני צרפת, לשעבר ראש בית מדרש גבוה לרבנים במרסיי, אומר ל'בחדרי חרדים':  "הרב סעדיה זצ"ל נחשב לבין חמשת הרבנים החשובים בצרפת, והיה אחד ממרביצי תורה הגדולים בצרפת, וזו אבידה גדולה".

הרב אהרון ישראל מאשדוד ספד: "אני זוכר אותו בתור בחור בישיבת מסילת ישרים בגבול צרפת שווייץ, הייתי אז בגיל שש, ועד עכשיו עדיין תחת הרושם של חזרת הש"ץ ששמעתי ממנו אז. חבל על דאבדין. ה' ירחם על כל עמו ישראל אמן".

הרב דב רוט למברוזו כתב "כמה עצוב, שלוש שנים זכיתי ללמוד ממנו בישיבה קטנה, אין לי מילים לתאר את מה שאני חייב לו. תלמיד חכם עצום, עמל בתורה אדיר ביחד עם חמימות. פגשתי אותו לפני כמה חודשים והיה כל כך שמח לשוחח איתי כמה דקות, אוי לנו".

הרב שמעון ביטון רב קהילה בבית שמש כתב: "ברוך דיין האמת, אין לי מילים פשוט ענווה יראת שמים טהורה, הוא מסר לנו שיעורים בכל עניין, וידע את ספר תומר דבורה שהיה שגור על פיו, אוי מי יתן לנו תמורתו".

הרב שלמה טובול ספד: "ברוך דיין האמת מורינו ורבינו זצ"ל איזה צדיק ועניו ואיזה מסירות ודאגה לתלמידים עד הדברים הקטנים, איזה אבידה, מי יתן לנו תמורתו אי אפשר לשכוח את הזמנים בישיבה במחיצתו ובשיעוריו ושיחותיו הנפלאים, יה״ר שהקב״ה ינחם את במשפחה ויאמר לצרותינו די אמן".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מרסיי צרפת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד