י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"באשמת רצח" • צפו בתיעוד המרתיח

זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע של ירון לונדון כנגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי

במילים קשות תקף העיתונאי הוותיק ירון לונדון את שר התורה הגר"ח קנייבסקי וקרא להעמידו לדין באשמת רצח, לא פחות, על הוראתו הראשונה להמשיך את הלימודים בתחילת התפשטות הנגיף • זעזוע גדול בקרב הציבור החרדי בעקבות דבריו ההזויים והמנותקים של העיתונאי ירון לונדון

זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע של ירון לונדון כנגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי
ירון לונדון צילום: צילום מסך, התאגיד

זעזוע ושאט נפש בכל שדרות הציבור החרדי כנגד העיתונאי ירון לונדון, שפער את פיו באופן מחפיר ומביש נגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי כשקרא להעמידו לדין באשמת רצח עפ"ל.

עיתונאים ואנשי תקשורת חרדים שצפו בדבריו המחפירים, הוכו בהלם ואמרו ל'בחדרי חרדים', כי השדרן הוותיק שבימים כתיקונם היה מוחה בעצמו על הדברים הקשים שנאמרו שם, נגרר הפעם אחרי אווירת ההסתה החריפה כנגד הציבור החרדי ומנהיגיו.

"מדובר בהשתלחות בוטה שאין מקומה כלל בתקשורת, אנחנו לא רוצים לחשוב אם היה מתבטא כך כנגד אף אדם אחר, זאת תוצאה ישירה של ההסתה נגד הציבור החרדי הנשמר להוראות". 

בתוכנית 'זמן אמת' שפורסמה אמש בכאן 11 על התפשטות נגיף הקורונה בבני ברק, הוקדשו דקות ארוכות וממושכות להוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי להמשיך את הלימודים בתלמודי התורה ובישיבות עד לסוף זמן חורף, וזאת בניגוד להוראות משרד הבריאות.

שר החינוך לשעבר, שר פירון, חובש הכיפה מ'יש עתיד' לשעבר, הציג בפני העיתונאי ירון לונדון את הנימוק החרדי לכאורה להוראתו של הגר"ח קנייבסקי: "הרב קנייבסקי אמר, אנחנו החרדים יש לנו תפיסת עולם, בארמית או בשפה הקדומה זה נקרא "תורה מגנא ומצלא", כלומר התורה מגינה ומצילה".

פירון המשיך את המונולוג: "אנחנו אומרים, תקשיב, כשאני לומד תורה אני מציל אותך, ועכשיו פתאום אתה בא ואומר לי "תסגור את הישיבות ותפסיק ללמוד תורה", מה אתה בעצם אומר? אתה אומר שהתורה לא מגינה ומצילה".

בשלב הזה החל לונדון לפרוס את משנתו המנותקת מכל זיק של יהדות והבנת המציאות בעין רוחנית: "אם מורה או מנהל של בית ספר חילוני היה מקבל הוראה משלטונות הביטחון לא לשלוח את תלמידי שביעית-שמינית לטיול באזור הר שכם כי נשקפת להם סכנה אמיתית, והוא היה שולח אותם. מה ההבדל בינו לרב חיים קנייבסקי?"

"הוא צריך להיות מועמד לדין באשמת רצח או רשלנות פושעת", המשיך העיתונאי לטנף. "הוא הרג, במילותיו, מתו עשרות, אולי מאות אנשים. ואלפים חלו, בגללו" עפ"ל.

כאמור, דבריו המסיתים כנגד גדול הדור עוררו זעזוע וחלחלה בקרב הציבור החרדי הנתון למשיסה בתקופה האחרונה בידי שדרים וכתבים מהציבור החילוני, שהפכו את מגיפת הקורונה - קרדום לחפור בו בורות שנאה ותיעוב נגד הציבור החרדי, באופן שלא זכור כבר שנים ארוכות. 

 

ירון לונדון הגר''ח קנייבסקי כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 245 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד