י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מגיפת הקורונה

בד"ה: החסיד הקנאי שלחם את מלחמות השבת נפטר ביום הולדתו

בהדסה נפטר לבית עולמו המחנך הרב החסיד רבי יהושע העשיל אייזן ז"ל, מחשובי וזקני חסידי תולדות אהרן. הוא נפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הלוויה בשעה זו משמגר להר הזיתים

בד"ה: החסיד הקנאי שלחם את מלחמות השבת נפטר ביום הולדתו
החסיד רבי יהושע העשיל אייזן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מחצר חסידות תולדות אהרן במאה שערים נעקרה דמותו של החסיד רבי יהושע העשיל אייזן ז"ל מדמויות ההוד של חצר החסידות ומהקנאים הגדולים של ירושלים והוא בן 84. 

המנוח חלה בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם הדרדר מצבו והשיב את נשמתו ליוצרה ביום הולדתו ה - 84. 

ר' יהושע העשיל ז"ל דמות חביבה במיוחד במאה שערים, נודע כתלמיד חכם עצום בנגלה ובנסתר וירא שמים מרבים, חסיד אמיתי שהיה בטל ומקושר לרבותיו בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר מתולדות אהרן. 

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי כל חייו עמד ר' יהושע לימין רבו הרבי בעל ה'דברי אמונה' בהדרת ובהגהת ספרי החסידות כידוע רבו היה מראשוני מדפיסי ומהדירי ספרי חסידות ותיקונם משיבוש ופענוח של ראשי תיבות.

במשך שנים עמל עם רבו לההדיר את ספרי תלמידי הבעל שם טוב הקדוש, ביניהם ספרי 'מגיד דבריו ליעקב' 'ליקוטים יקרים', ואת הספר של בעל ה'שומרי אמונים' זיע"א 'שומרי אמונים' ו'שולחן הטהור'. 

עסק רבות בשנים בתיקון לשימור העירוב בירושלים מטעם 'העדה החרדית' וביחד עם הגאב"ד הגרמ"א פריינד זצ"ל שהיה רב העירוב פעל רבות לשמירת גדרי העירוב, הגרמ"א פריינד העריך מאוד את התמסרותו והידע ההלכתי המקיף שאצר בקרבו.

במשך למעלה מיובל שנים חינך את ילדי ישראל בתלמוד תורה 'תולדות אהרן' והיה מכניס בהם יראת שמים ואהבת התורה. 

היה קנאי גדול ועד לשנותיו האחרונות יצא למחות את זעקת השבת מידי מחלליה ובשנותיו הצעירות ישב הרבה בכלא למען קדושת המחנה ביחד עם לוחם מלחמת השם רבי עמרם בלוי זצ"ל.

היה גם סופר סת"ם והיה כותב כתובות לחתונות ולצד כל זאת למד ושקד שעות רבות ביממה על התורה והעבודה כשסדר יומו מתחיל בשעות הקטנות של הלילה והתפלל תמיד ותיקין.

מסע הלוויה בשעה 18:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן סמוך לשקיעת החמה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תולדות אהרן עמרם בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד