כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

עוד הכחשה של ראיון - הוכחשה

משמשו של גאב"ד אונגוואר: "ראיון שפרסם 'שעה טובה' עם הרב'ה לא היה ולא נברא". 'שעה טובה': "הרב'ה דיבר 3 פעמים - 20 דקות כל שיחה". הגאב"ד ב'ועידה' עם 'בחדרי חרדים': "היה ראיון"

שלוש שיחות. גאב"ד אונגוואר
שלוש שיחות. גאב"ד אונגוואר

הטלפון שהגיע מאחד ממשמשי גאב"ד אונגוואר, סיפר סיפור שעל פניו נשמע שערורייתי. 'שעה טובה' מפרסם בכותרתו הראשית ראיון עם גאב"ד אונגוואר, אותו ערך א. ארצי (עורך העיתון, אשר צוקרמן).

משמשו של הרב, שהתקשר למערכת 'בחדרי חרדים', סיפר בזעזוע: "הראיון לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה. אף אחד לא דיבר איתו. הוא נמצא בחופש, ולאף אחד אין גישה אליו. זו פשוט שערורייה".

לשאלתנו מה גרם לעיתון 'שעה טובה' לפברק ראיון עם הגאב"ד, סיפר המשמש, כי הגאב"ד העניק ראיון לאחד היומונים החרדיים, האמור להתפרסם לפני ראש השנה, "ואולי 'שעה טובה' רצה להקדים אותו, ולקחת את הראשוניות".

מהיכן נלקחו הציטוטים, שאלנו.

"בספר של הרב'ה", אומר המשמש, "יש פרק הנקרא 'פרסומי ניסא', כל הציטוטים נלקחו משם. בלי רשות, כמובן".

מכיוון שבשנים האחרונות, הכחשות של ראיונות שהוענקו על-ידי גדולי ישראל לשבועונים הפכו לסוג של ספורט חרדי, החלטנו לברר עם 'שעה טובה' האם אכן כצעקתה.

בתגובה הם אומרים: "הראיון נערך. הרב'ה דיבר עם הכותב 3 פעמים בטלפון. כל שיחה ערכה כ-20 דקות. אין שום מקום להכחיש, הכל מתועד. לגבי הטענה כי נלקחו ציטוטים מהספר של הרב'ה, זה נכון. אבל הרב'ה עצמו שלח אותנו לשם, בשביל לקבל תמונה יותר רחבה. לא ידענו על אף יומון שמתכנן ראיון עם הרב'ה, וזהו תחילתו של פרויקט לציון 70 שנה לשואה".

בכדי להשלים את התמונה, ביקשנו לשמוע את האמת ממי שאמרה. ב'שיחת ועידה' משותפת, בה השתתף גם כתב 'בחדרי חרדים', אישר גאב"ד אונגוואר את הענקת הראיון לעיתון.

האם ההכחשות המתפרסמות לאחר כל ראיון המוענק על ידי גדולי ישראל יפסקו בעקבות כך? כמובן שלא. יהיו מי שיבחרו להמשיך ולהכחיש את החי. וחבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד