ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האנטישמיות בעולם

זוועה: נעצר כשניסה להצית את בית האבות היהודי

גבר בן 36 נעצר אתמול עם מיכל בנזין איתו תכנן לשרוף בית אבות יהודי במזרח לונגמידו במסצ'וסט • "מקרה זה מדגיש את האיום האמיתי ביותר שמציבים קיצונים אלימים בעלי מוטיבציה גזענית"

זוועה: נעצר כשניסה להצית את בית האבות היהודי
קשישים בבית אבות. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גבר במזרח לונגמידו במסצ'וסט נעצר אתמול בחשד שתכנן הצתה במתקן יהודי לדיור מוגן.

ג'ון מייקל ראת'בון, בן 36, הואשם בבית המשפט הפדרלי בספרינגפילד בשתי עבירות של ניסיון להצתה. בביתו נמצא מיכל דלק בתאריך 2 לאפריל.

"בעיתות משבר לאומי, שנאה המבוססת על דת גורמת לעתים קרובות לאלימות", אמר התובע אנדרו ללינג. "ההאשמות במקרה זה טוענות כי הנאשם ניסה לפוצץ בית מגורים דיור מוגן עם מיכל דלק בן חמישה ליטרים, במקביל לתכנון, נערך דיון לגבי המקום בפלטפורמות שונות באתרי אינטרנט של קבוצות גזעניות של עליונות לבנה. אנו נגלה, נחקור ונעמיד לדין באגרסיביות כל מי שעוסק במעשים מסוג זה, אני מודה גם למחלקת משטרת לונגמידו על עזרתה בחקירה זו."

"ג'ון ראת'בון הציב מיכל תבערה ביתי בסמוך לכניסה של מתקן דיור יהודי מוגן שנמצא במרחק קצר משלושה מרכזי דת יהודיים, בית ספר יהודי פרטי, מרכז קהילתי יהודי". כך אמר ג'וזף בונאוולונטה, סוכן FBI מאזור בוסטון. "מקרה זה מדגיש את האיום האמיתי ביותר שמציבים קיצונים אלימים בעלי מוטיבציה גזענית, ה- FBI ישתמש בכל כלי חקירה אפשרי, יחד עם המומחיות והמיומנויות של שותפינו בכוחות המשימה המשותפת לטרור, כדי לזהות, להעריך ולשבש איומים כמו זה לשמירה על הקהילה שלנו."

על פי כתב האישום, מיכל דלק בן חמישה ליטרים מלא בבנזין נמצא ועליו נייר שרוף (בהמשך זוהה כעלון דתי נוצרי) שהונח בתוך פתח המיכל. חלק מהעלון היה חרוך ונראה כי הוא הועלה באש בניסיון להצית את הדלק. גורמי אכיפת החוק דיווחו על כתמי דם על ידית המכל ועל העלון. ב- 9 באפריל נקבע כי דגימות הדם על המיכל ועל העלון קשורים לפרופיל ה- DNA של ראת'בון.

אנטישמיות אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד