י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צעד חסר תקדים

רבני גור בחצור ובערד: בידוד שבועיים לחוזרים לאחר החג לעיר

בקהילות גור בחצור ובערד, החליטו על אמצעי זהירות חסר תקדים: חובת בידוד לכל מי שלא שהה בעיר במהלך חג הפסח ושב לביתו בסיומו 

רבני גור בחצור ובערד: בידוד שבועיים לחוזרים לאחר החג לעיר
חסידי גור. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזרזין למזורזין: בקהילות גור בחצור ובערד הוחלט אמש על צעד חסר תקדים: חובת בידוד מטעם הקהילה על כל מי שיצא מהעיר לקראת חג הפסח, מתוך תכנון להישאר במקום שהותו עד לאחר סיום הנחיות הזהירות, אך כעת נאלץ לשוב לביתו.

הצעד נועד לשמור את הקהילות הללו, שבחסדי שמים לא חלה בהן כל התפרצות עד כה, נקיות ומוגנות מסכנת הנגיף.

במכתב שפרסם אמש רב חסידי גור בחצור הגלילית, הגאון רבי גבריאל אברמוביץ כתב הרב: "חסל סידור פסח כהלכתו כאשר זכינו לסדר אותו כן נזכה לעשותו, ובינתיים מוטל עלינו לשמור על שלימות המקום. ההגבלות הם לטובתנו ויהי רצון שהם ורק הם יהיו מנת הדחק כאן בחצור".

וכאן עבר הרב להחלטה הדרמטית: "הנני חוזר ומעלה על הכתב מה שכבר נמסר בהודעה קולית בערב החג אשר תושבי המקום ששהו בחג מחוץ לחצור ואינם יכולים להישאר שם, יוכלו לחזור לכאן על דעת שהם ישבו בבית למשך 14 יום. וכל משפחה שרוצה לחזור צריכה התחייבות של 2 אברכים שייקחו על אחריותם שהמשפחה אכן תעמוד בתנאים האלו וכן שהם יסייעו לה בכל צרכיהם, קניות בצרכנייה וכדו'".

הרב אברמוביץ מפרט במכתבו את שמות האנשים שמונו על ידו לרכז את הטיפול בעניין, ומציין שיש למסור להם את הפרטים ולקבל מהם אישור בכתב המאשר את הגעתם, ורק אז יהיה ניתן לחזור לעיר.

עוד מוסיף הרב וכותב כי "אלו שעובדים מחוץ למקום גם כן צריכים להיות בבית, אך בני המשפחה אינם מוגבלים, ונא ליצור קשר עם הרשומים מעלה לתיאום".

כמו בחצור, כך גם בעיר ערד, בה ישנו ריכוז גדול של חסידי גור, שוגרה הקלטה לחסידים מיד עם מוצאי החג, בשם הוועדה האחראית של חסידי גור בעיר, ובה נאמר כי בהוראת הרב "אלו שחוזרים בימים אלו מחוץ לעיר, מתבקשים לא להופיע בשום מקום ציבורי, כולל חנויות וכדומה, במשך 14 יום מעת כניסתם לעיר".

עוד צויין בהודעה כי "ברוב החנויות קיים שירות משלוחים, ובמקרה של צורך דחוף ניתן לבקש סיוע בטלפון של וועדת העיר".

חסידות גור קורונה ערד חצור הגלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד