י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

מחקר קובע: קפוא זה הטרי החדש

לפי המחקר, הערך התזונתי של ירקות ופירות קפואים זהה ואפילו עולה על זה של הטריים • הסיבה: רוב הירקות המוקפאים נארזים סמוך למועד קטיפתם ואילו הטריים מבלים בדרכים זמן רב עד הגעתם למרכולים

קפואים מכילים יותר ויטמנים. ירקות בחנות
קפואים מכילים יותר ויטמנים. ירקות בחנות

מחקר חדש מוכיח כי אין צורך למהר למדפי הירקות הטריים: הערך התזונאי של ירקות קפואים זהה, ולעתים אף עולה על זה של הטריים.

לפי דיווח של תומר ולמר בעיתון 'מעריב', מדענים בריטים מצאו לאחרונה כי אוכל קפוא מכיל יותר רכיבים מזינים מאשר ירקות טריים הנמכרים ברשתות המזון הגדולות. החוקרים ערכו השוואה בין עשרות סוגי מזון שונים, הנמכרים טריים ובהקפאה, ולטענתם בניגוד לחשיבה המקובלת כי ירקות טריים מזינים יותר מירקות קפואים, לא נמצא כל הבדל ברכיבי המזון.

לפי הדיווח, החוקרים אף טוענים כי בעוד שרוב הפירות והירקות המוקפאים מוכנסים למכשירי ההקפאה סמוך למועד קטיפתם ובכך נשמרת רמת הוויטמינים והמינרלים הגבוהה שלהם, הרי שלעתים חולפים ימים ארוכים מרגע קטיפתם של הירקות ו ה פ י ר ו ת הטריים עד להגעתם למרכולים, והדבר עלול לגרום להפחתה משמעותית באיכותם התזונתית.

המחקר נערך במרכז לחקר האוכל באוניברסיטת "שפילד האלם" הבריטית, במטרה לשפר את איכות האוכל המוגש בבתי ספר.

במהלך המחקר נחקרו 37 סוגים שונים של מוצרי מזון ט ר י י ם וקפואים. החוקרים גילו גם כי 77 אחוז מוויטמין C המצוי בשעועית ירוקה נעלם לאחר שבעה ימי אחסון. לטענתם, ישנן עדויות על כך שאפונה מבושלת קפואה מכילה רמות גבוהות יותר של ויטמין A מאשר אפונה מבושלת טרייה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד