י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסמכי אייכמן נחשפים

אלו הראיות שהובילו להרשעתו של הרוצח הנאצי

טיפול מיוחד ביהודים. "את היהודים המנויים בפירוט יתר בדו"ח הנ"ל. יש לתלות בגטו נויהוף במעמד עמיתיהם לגזע. אני מבקש דו"ח ביצוע". מאות ארגזים, 400 אלף דפים. 60 שנה אחרי: תיק החקירה יוצא לאור. טל אריאל אמיר חושפת זאת מחר במוסף "שישבת" של "ישראל היום"

אלו הראיות שהובילו להרשעתו של הרוצח הנאצי
הצורר הנאצי אדולף אייכמן ימ"ש צילום: לע"מ

במלאת 60 שנה לתפיסתו של אדולף אייכמן נחשפים חומרי הראיות ששימשו במשפט נגדו. אלפי מברקים, מכתבים ותמלילים ששלח וקיבל ראש המחלקה היהודית בגסטפו נשלפו מארכיונים בגרמניה, אוסטריה, פולין, הונגריה, הולנד, בלגיה, צרפת וארה"ב, מוינו ותורגמו על ידי אנשי "לשכה 06" במשטרה, ומוכיחים כיצד יישם אייכמן את המדיניות המפלצתית שלו.

הוא התעקש באובססיביות על הוצאה להורג של יהודי בודד, ניסה להסתיר את ההשמדה בצירוף המילים המצמרר "טיפול מיוחד", זעם כששמע שלא מולאו המכסות החודשיות של יהודים על רכבות המוות, ודאג באופן אישי לשלוח לאושוויץ גם ילדים. מסמכים מהתופת.

תנאי הפתיחה של החקירה שהחלה לפני 60 שנים עם הבאתו של אייכמן לישראל, ב-21 במאי 1960 היו מורכבים. המלחמה הסתיימה 15 שנים לפני כן, וזירת הפשע התפרסה על פני מדינות רבות. חוקרי הלשכה תרו אחר מסמכים, שידברו בעד עצמם ושלא יהיו ניתנים להפרכה, כדי להוכיח את תאוותו הבלתי נלאית של אייכמן להשמדת העם היהודי, ואת היותו איש המפתח בניהול טרנספורטים למחנות המוות.

החוקרים הצליחו להגיע ל-400 אלף עמודים של מברקים ומכתבים בארכיונים בגרמניה, אוסטריה, פולין, הונגריה, הולנד, בלגיה וצרפת, וגם בארה"ב, שאספה לאחר מלחמת העולם השנייה עשרות אלפי תכתובות בין ראשי המשטר הנאצי. מתוך סך המסמכים הוגשו לבית המשפט 1,506 שהיוו אקדחים מעשנים נגד אייכמן. ניתן לראות בהם איך התעקש על כל יהודי בודד, איך ניסה להסתיר את ההשמדה במילים "טיפול מיוחד", איך זעם כשגילה שעל רכבות המוות יש לדעתו מעט מדי יהודים, ואיך הקפיד אישית שלאושוויץ יישלחו גם ילדים.

הכתבה המלאה של טל אריאל אמיר, תתפרסם מחר (שישי) במוסף "שישבת" של "ישראל היום".

משפט אייכמן אדולף אייכמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד