י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צעדים פשוטים בדרך לחיזוק מערכת החיסון

לא יוצאים לקרב לפני שמצטיידים בהגנה ולא נותנים לנגיפים לפלוש לגוף לפני שמתחזקים. מערכת חיסון חזקה היא המפתח לבריאות טובה ולכן, חשוב להשקיע בחיזוק מערכת החיסון ככל שניתן. צמחי מרפא, פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ותוספים חיוניים המרכיבים את מערכת החיסון שלך, כדי שהזיהומים לא יתפסו אתכם לא מוכנים! לפניכם מספר צעדים פשוטים בדרך להשגת מערכת חיסון חזקה יותר, בכל עונה

צעדים פשוטים בדרך לחיזוק מערכת החיסון
חיזוק מערכת חיסונית צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

לא יוצאים לקרב לפני שמצטיידים בהגנה ולא נותנים לנגיפים לפלוש לגוף לפני שמתחזקים. מערכת חיסון חזקה היא המפתח לבריאות טובה ולכן, חשוב להשקיע בחיזוק מערכת החיסון ככל שניתן. צמחי מרפא, פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ותוספים חיוניים המרכיבים את מערכת החיסון שלך, כדי שהזיהומים לא יתפסו אתכם לא מוכנים! לפניכם מספר צעדים פשוטים בדרך להשגת מערכת חיסון חזקה יותר, בכל עונה.

לישון, לאכול, להפסיק לעשן
שינוי באורח חיים חשוב מאוד לחיזוק המערכת והגנה. כדאי להימנע ככל שניתן מהרגלים רעים כמו עישון או צריכת אלכוהול ובמקביל, להכניס שינויים טובים לחיים. למשל, לדאוג לשינה איכותית. מחקרים רבים מצביעים על כך ששינה טובה מסייעת לגוף להילחם טוב יותר במחלות, כאשר מבוגרים זקוקים לרוב בממוצע ל- 7 שעות שינה בכל לילה, ילדים עד 14 שעות שינה ובני נוער ל-10 שעות שינה.
נסו להעלות את איכות השינה בין אם ביצירת סביבה נעימה לשינה, הפסקת צריכת הקפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה, החשכת החדר, כיבוי מסכים ומניעת רעשי רקע.  
התזונה באופן טבעי משחקת תפקיד קריטי בחיזוק מערכת החיסון כאשר מומלץ להפחית צריכה של מזונות מעובדים, משומרים וסוכרים ולהרבות באכילת ירקות, אגוזים, פירות וקטניות, רצוי בהתאמה אישית לאחר בדיקות לאיתור חסכים תזונתיים.
אפשר לשלב לפי המלצות תזונתיות מותאמות במאכלים העשירים בוויטמינים אשר יכולים לסייע בתגובה חיסונית טובה יותר ושמנים שנחשבים אנטי דלקתיים כמו שמן זית וכן יוגורט פרוביוטי שיכול לאכלס את דרכי העיכול בחיידקים מועילים. כדאי לדעת שלאוכמניות שחורות יש תכונות נוגדות חמצון היות והן מכילות פלבנואיד שממלא תפקיד חיוני בהגנה על דרכי הנשימה, הכורכומין אשר בכורכום אף הוא אנטי דלקתי ויכול לסייע בהפחתת חולי. גבשו לעצמכם תפריט המבוסס על מאכלים בתוספת צמחי מרפא כמו סמבוק שחור אשר נבדק במחקרים קליניים ומדעיים שונים ויכול לחזק את מערכת החיסון, להקל בגודש ואף לקצר את משך מחלת השפעת.   

נרגעים ומתחזקים
מוכנים להתחיל לזוז? ממחקרים שונים אשר בדקו את הקשר בין ספורט לבריאות עולה שפעילות גופנית מתונה המתבצעת באופן קבוע יכולה להפחית את שיעור הזיהומים ואת עוצמתם, כיוון שיש לה השפעה אנטי דלקתית על הגוף. היא יכולה גם לשפר את התפקוד החיסוני. במהלך האימון משתחררים גם הורמונים המעלים את מצב הרוח והיות ויש קשר הדוק בין גוף לנפש ומצב רוח חיוני אף הוא מסייע בחיזוק המערכת החיסונית, הרי כשמתעמלים מרוויחים ונהנים משני העולמות. נפש בריאה בגוף בריא חסון ומוגן.
מעבר לפעילות גופנית, חשוב להפחית את רמת הלחץ (סטרס) בכל דרך שמתאימה לכם. טכניקות נשימה, הרפיה פיזית ומנטאלית, המרת מחשבות שליליות במחשבות חיוביות, תרגול של מדיטציה או יוגה, מוסיקה נעימה וכדומה. ככל שתהיו רגועים, תשנו טוב יותר ואולי תוכלו להיות גם חזקים ואנרגטיים יותר להתמודד עם הווירוסים והנגיפים השונים שיכולים לפקוד אותנו בכל זמן במהלך החיים.

היכנסו לכתבות נוספות בנושא חיזוק מערכת החיסון באתר פרמה גורי המציעה מידע מקצועי בנושא.

חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד