י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מדריך: איך בוחרים מערכת ניהול לחנות אינטרנטית?

למרות העולם הצועד במהירות למכירות מקוונות, למעלה מ-50% מבעלי העסקים הקמעונאים אינם מחזיקים בחנות אינטרנטית. עם פרוץ הקורונה, ניתן לומר בזהירות שרבים מאותם בעלי העסקים מבינים כעת שעליהם להחזיק נוכחות מקוונת במקביל לנוכחות הפיזית שלהם מאחר וזהו צינור חמצן נוסף לעסק במיוחד בתקופות קשות (מגפות/מלחמות/משברים כלכליים) מאחר וההוצאות נמוכות ופוטנציאל הרווח גבוהה • עם הבנה זו, בעלי עסקים פונים לחברות פיתוח אתרים בניסיון להקים חנות אינטרנטית כמה שיותר מהר. במדריך זה, אנו מעוניינים לסייע לאלו השוקלים זאת לבחור נכון

מדריך: איך בוחרים מערכת ניהול לחנות אינטרנטית?
חנות אינטרנטית צילום: pixsabay

איך בוחרים מערכת חנות אינטרנטית?

לפני שרצים קדימה לפתח חנות אינטרנטית, חשוב לעצור שניה ולהגדיר יעדים ברורים (מעבר לרווח כספי..). עלינו לשאול מגוון שאלות כדוגמת:

  1. מה אסטרטגיית הכניסה שלנו לשוק המקוון?
  2. האם אנו מתכננים למכור רק בארץ או גם בעולם?
  3. כמה מוצרים אנו נפרסם דרך האתר?
  4. איך אנו נסנכרן/ננהל את המלאי באתר?
  5. אילו הוצאות קבועות מחכות לנו בהמשך?

כפי שאנו משקיעים מאמץ רב במחקר בטרם אנו פותחים חנות פיזית (מי המתחרים, כמה הולכי רגל, מה העלויות השוטפות..), כך עלינו להשקיע מעט מאמץ בהתייעצות ובהכנת תכנית עסקית להצלחת החנות האינטרנטית שלנו.

כדי לענות על שאלות אלו, אנו פנינו לחברת WEmanage ניהול אתרים, חברה המנהלת מאות אתרים ויכולה להעניק מידע מקיף אודות היכולות של המערכות השונות וקלות הניהול שלהם בשוטף.

להלן התשובות לשאלות החשובות ביותר:

איזה סוגי מערכות הכי זולות/מהירות לפיתוח?

ככלל, כאשר רוצים להעלות חנות אינטרנטית במהירות רבה וללא פשרות מבחינה טכנולוגית, מומלץ כמעט תמיד לפנות למערכות החנויות הנפוצות ביותר, מאחר וקהילת המתכנתים המנוסה בהם גדולה יותר ולכן התחרות על לבם של בעלי העסקים גדולה והעלויות צונחות.

אבל, חשוב להבדיל בין עלות פיתוח ומהירות פיתוח. ניתן לפתח חנויות אינטרנטיות ברמה הגבוהה ביותר גם בתוך שבוע ימים. אך, זאת בתלוי במידת הזמינות של הלקוח ומידת הירידה לפרטים הקטנים. לקוח נוח לרוב יקבל חנות מוגמרת בתוך זמן קצר למדי בכל סוגי הפלטפורמות.

באיזה מערכת ניהול חנויות אתם ממליצים לבחור?

שאלה טובה. זה מאוד משתנה מחנות לחנות בהתאם לצורכי העסק והתוכניות לעתיד. אך, בהחלט ניתן לחלק את התשובה לשניים:

  1. מערכות ניהול בקוד סגור – שכירות של מערכת חנויות.
  2. מערכות ניהול בקוד פתוח – בעלות על מערכת החנות.

ישנם מקרים בהם נעדיף לחסוך כסף ונפנה למערכת בקוד סגור (על אף המוגבלויות העתידיות) אך במרבית המקרים אנו נמליץ על מערכות בקוד פתוח בהם ניתן לפתח פעילות עסקית ענפה מבלי להיות תלויים בגורם חיצוני ומתוך ראיה רחבה יותר שנדרש לפעולות ניהוליות ושיווקיות בעתיד וגמישות תהיה חשובה לנו.

במידה ואנו בוחרים במערכת בקוד פתוח, אנו נבחן לרוב 2 חלופות עיקריות:

  1. מערכת ווקורמס
  2. מערכת מג'נטו

כל עוד החנות פונה לקהל הישראלי בלבד (מיקום, שפה, מטבע) הרי שנבחר תמיד במערכת וורדפרס. במידה ואנו נרצה לפנות לשוק הבינלאומי עם יחס שונה בכל הרבדים בין מדינה למדינה, בין מטבע למטבע ובין שפה לשפה, הרי שנבחר את מערכת מג'נטו.

חשוב לדעת, ברמת העלויות, פיתוח ווקומרס עולה 80% פחות מפיתוח אתר מג'נטו.

מה הכי חשוב בבחירת מערכת ניהול לחנויות?

אמנם יש חברות ניהול אתרים שישמחו להעניק לכם את הפתרון המלא ושלא תידרשו לעשות דבר. אבל, חשוב שתדעו לנהל את החנות גם בכוחות עצמכם. כלומר, עליכם לבקש להתנסות במערכות ניהול חנויות מסוגים שונים ולבחור במערכת האינטואיטיבית ביותר עבורכם.

ככל שתרגישו טוב יותר עם המערכת, ככל שיהיה לכם יותר שליטה על יכולות המערכת, כך הסבירות שהחנות שלכם תצליח תגדל בהתאמה.

איך ניתן לשווק חנות אינטרנטית חדשה בזירה תחרותית?

מאחר ומספר התוצאות הראשונות באורגני ובממומן מוגבל, ככל שעובר הזמן, קשה יותר ויותר להתחרות בביטויי המפתח הקשורים לתחום הפעילות של העסק. לכן, כחלק מעליה לאוויר עם אתר חדש יש צורך ביצירת בידול מובהק בין החנות האינטרנטית שלכם ובין החנויות האחרות ברשת.

נעשה זאת לרוב על ידי מיקוד המוצרים לנישה מסוימת בה יש פחות מתחרים ואו על ידי יצירת ערך מוסף גבוהה במיוחד שהאחרים אינם יכולים לתת (מחיר, השלמות, מהירות טיפול ועוד..)

כדי להבטיח שיש לכם סיכויי למכור אונליין בהצלחה, מומלץ מאוד לייצר כמה שיותר שיתופי פעולה עם אתרים אחרים ועם מערכות מתווכות כדוגמת זאפ, עזריאלי ועוד..

תכלס, זה בכלל עובד? יש מכירות?

כן ולא. כן, יש לא מעט בעלי חנויות אינטרנט שמוכרות ובהיקפים גדולים ובמיוחד בתקופות מאין אלו שהחנויות הפיזיות סגורות. מצד שני, ישנם גם בעלי חנויות אינטרנט שלא מוכרות ולו פריט אחד.

ההבדל בין החנויות הנו בתכנון, בבידול וכמובן ביכולת להשקיע כסף בשיווק דרך גוגל, פייסבוק ופלטפורמות תיווך נוספות. עם הזמן, היקף המכירות החוזרות שאין מקורם בפרסום הולך ותופס נתח משמעותי מהעוגה ואז אנו גם מתחילים לראות רווחיות נאה והאתר מתחיל לפרוח.

קניות און ליין אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד