י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אמרתי לשוטרים בפרצוף"

אפלייה במחסומים: הצלם שהתחפש לחרדי וחווה על בשרו • צפו

לא מעט תיארו בימים האחרונים את האפליה שחווים אנשי תקשורת חרדים המגיעים למחסומי המשטרה בריכוזים החרדים, למרות שהציגו תעודת עיתונאי המאפשרת להם לעבור חופשי כעובדים חיוניים, צלם ynet החליט לבדוק זאת בעצמו, עבר חלק כחילוני ועבר סיוט כשהתחפש לחרדי

אפלייה במחסומים: הצלם שהתחפש לחרדי וחווה על בשרו • צפו
הצלם משה מזרחי צילום: באדיבות ynet

המגזר החרדי נמצא בתקופה קשה נוכח הסתה חסרת תקדים כלפיו, על כך שכביכול אינו מקפיד על הנחיות משרד הבריאות ומפיץ את הנגיף, טענות רבות נשמעו במגזר על רקע החלטת הממשלה להטיל סגר דווקא על ערים חרדיות, הטענה היא כי ערים ושכונות חרדיות  בודדו על בסיס מגזרי ולא לפי קצב התפשטות הקורונה.

בעקבות זאת תיעד אמש (מוצאי חג שביעי של פסח) צלם ynet משה מזרחי את ניסיונות המעבר שלו במחסומי המשטרה בבירה, וטען כי כאשר הגיע אליהם כחילוני - אושר לו מעבר בהצגת תעודת עיתונאי בלבד, אך כשהופיע בחזות חרדית, באותם המחסומים, עוכב שוב ושוב, נדרש להוכיח כי הוא נמצא בתפקיד - ואף אוים בקבלת דו"ח על הפרת הסגר.

התיעוד באדיבות צלם ynet משה מזרחי

בתיעוד נראה הצלם, משה מזרחי, פונה לשוטרים כשהוא בחולצת טי-שירט וללא כיפה ומסביר להם כי הוא נמצא במסגרת עבודתו העיתונאית, מציג להם תעודה מתאימה – ועובר מיד את המחסום, כשהשוטר אומר לו "יאללה, סע". לעומת זאת,
כשלבש חליפה שחורה על חולצה לבנה עם מגבעת שחורה ונראה כחרדי, הם החלו להקשות עליו ולחקור אותו, ובין היתר
ביקשו במחסומים מסוימים לראות תעודות נוספות, אישור עבודה חיוני ואת ציוד הצילום שברשותו, שאלו היכן בדיוק הוא מתכוון לצלם - ובאחת הפעמים אף נשאל מדוע הוא נושא מיקרופון.

את הסיפור הביא העיתונאי קובי נחשוני באתר ynet; "הגעתי לאותו מחסום - פעם אחת כחילוני, ונתנו לי לעבור מיד, ופעם נוספת חרדי והתחילו לטרטר אותי ולקרוא את האותיות הקטנות בכל התעודות", סיפר מזרחי.

"באחד הניסיונות קראו במיוחד לקצין כדי שיאשר לי את המעבר, והוא הוציא אותי מהרכב. במקרה הזה כבר לא התאפקתי
ואמרתי לשוטרים בפרצוף שאני לא באמת חרדי. מאז בכל מחסום נזהרים ושואלים אותי: זה אתה העיתונאי שהתחפש?".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים פעלו במקצועיות, בדיוק כפי שמצופה מהם, בהתאם לסמכותם בחוק וללא כל דופי. מצער, עצוב ומקומם במיוחד, שבשעת חירום לאומית זו בה השוטרים פועלים בהקרבה ובמסירות אין קץ, ביום ובלילה, למען הבריאות של כולנו - אתר מרכזי בישראל בוחר לעוות את המציאות ולנסות ולהכפיש את השוטרים בכל דרך ואנו רואים זאת בחומרה".

קורונה מחסום משטרתי YNET משה מזרחי אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד