י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אסטרטגיית היציאה

השר דרש לאפשר תפילה במנין בשטח פתוח

האם נשמע בקרוב כי הממשלה החליטה לאשר תפילות במנין בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק בטוח בין המתפללים? השר אריה דרעי העלה הערב דרישה כזאת כחלק מתחילת החזרה לשגרה והוא לא היה לבד | שר מהליכוד תמך בדרישה | מוקדם יותר היום תקף ח"כ טסלר את אכיפת היתר בריכוזים החרדים

השר דרש לאפשר תפילה במנין בשטח פתוח
תפילה בצפת בשטח פתוח צילום: דוד כהן, פלאש 90

ברקע הדיונים המתקיימים הערב (חמישי) בישיבת הממשלה על אסטרטגיית היציאה במשק ובמערכת החינוך, העלה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצעה לאפשר קיום מנייני תפילה בכללים של 10-15 איש בשטח הפתוח בלבד, תוך הקפדה על כל הכללים.

לדברי השר, מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין. השר לביטחון פנים גלעד ארדן מ'הליכוד' הצטרף לדרישתו של השר דרעי לקיים תפילות בשטחים פתוחים בהתאם להנחיות. 

מוקדם יותר היום, תקף ח"כ יעקב טסלר מ'יהדות התורה' את יחסה של המשטרה כלפי הציבור החרדי בימים אלה בדיון שהתקיים במליאת הכנסת; "כשמדובר באכיפת איסור תפילה במניין, נוקטת המשטרה ביד תקיפה באופן חריג ובחוסר פרופורציה, ולעומת זאת, יחס סלחני ועצימת עין באשר לאירועים והפרות חוק בקרב מגזרים אחרים". תקף טסלר בדיון שעסק בנושא 'הסדרת סמכויות האכיפה למשטרת ישראל'.

בתחילה הוא אמר כי הוא "רוצה תחילה להגיד מילה טובה למשטרה שבימים טרופים אלה, אלפים משוטריה פרושים בכל הארץ ונרתמים כמיטב יכולתם ומבצעים את תפקידם לעצור את המגפה המשתוללת".

"אבל", אמר ח"כ טסלר, "קיימת בעיה רצינית ביותר, עם המשטרה שנוקטת בשיטור יתר וביחס מפלה ובררני, למול המגזר החרדי באופן כללי, ובמיוחד בתקופה זו. אני רוצה להזכיר, שבגלל שאנחנו במדינת חוק חשוב להדגיש שגם השוטרים אינם מעל החוק.

הנושא בעצם מתחלק לשתי קטגוריות, האחת, נקיטת יד קשה ולעתים אלימה וחריגה במקרים שמתרחשים בקרב שכונות החרדים. השנייה, יחס סלחני ועצימת עין באשר לאירועים והפרות חוק שמתרחשות בקרב מגזרים אחרים".

לדבריו, "מזה תקופה ארוכה שאנו שומעים ורואים תיעודיים, של אלימות שוטרים כלפי חסרי ישע, שחוזרת על עצמה שוב ושוב, רק לפני מספר ימים ראינו תיעוד מזעזע נוסף של אלימות שוטרים כלפי חוסה, גם בימי הסגר בבני ברק, נוכחנו בהתנכלות כמעט שיטתית ולפעמים אף זוועתית של שוטרים כלפי תושבים.

כשמדובר באכיפת איסור תפילה במניין, נוקטת המשטרה ביד תקיפה באופן חריג בחוסר פרופורציה, בלא שום יחס לאכיפת שאר ההגבלות. מאידך, נחשפנו לצילומים שונים מחופי הים עמוסי מתרחצים, פארקים הומי אדם- אנשים נשים וטף, תפילות של מוסלמים על גגות בניינים עם משתתפים רבים, בניגוד לחוק, מופעי זמר ברחבת בתי חולים, הפארקים בשכונת רחביה פתוחים לרווחה, אבל בשכונת רמות, הגינות והפארקים משולטים ומגודרים שלא יכנסו בהם חלילה.

רק אמש, פרסם כתב N12, כי מאות חיילים רקדו וחגגו את המימונה בניגוד מוחלט להנחיות המוטלות על תושבי ישראל כולם. את חג שביעי של פסח וכן את המימונה נאלצו הישראלים לחגוג עם בני ביתם בלבד, אך בבסיסי צה"ל נערכו חגיגות המוניות וריקודים צפופים באוהל עמוס חיילים. ועוד אינספור אירועים, מראות שבריכוזי המגזר החרדי כבר לא רואים מזמן.

ולכל אלו- כמה מפתיע - המשטרה כלל לא הגיעה לפזר, לעצור או לקנוס. ואחר כך, לא יבינו למה אנו זועקים על אפליה".

"המכנה המשותף של רוב האירועים" אמר ח"כ טסלר, "זה התנהגות לא הולמת של שוטרים תוך כדי הפעלת כוח מוגזם ואלימות לשמה של שוטרים כלפי חסרי ישע וחרדים. אין ספק, שגם המשטרה מושפעת מה-עליהום התקשורתי היומיומי נגד החרדים ואת התוצאות העגומות אנו חווים על בשרנו בשטח.

אמנם אנחנו מקימים קול זעקה בכל פעם שזה קורה, אבל בפועל לא קורה כלום ואף אחד לא משלם ע"כ את המחיר. למה? נו ברור, כי מדובר בחרדים. בהם מותר להצליף ולהכות ואין פוצה פה.

לכן אני חושב, שיחד עם נתינת כוח למשטרה, צריך למסד יותר את הפעלת המשמעת כלפי שוטרים, שיש להם אצבע קלה על הדק הכח המופרז, בפזיזות וללא שיקול דעת ולקבוע נהלים ברורים בסוגיה זו", כך טסלר.

כזכור, מוקדם יותר היום מסרו במשטרה כי "לאחרונה אנו עדים לקמפיין שקרי ברשתות החברתיות שלצערנו זולג לחלק מכלי התקשורת המתנהל נגד השוטרים המבצעים פעילות אכיפה כחוק, פעילות אותה המשטרה נשלחת לבצעה ע״י הממשלה ומשרד הבריאות למען החיים של כולנו. פרסומים מכפישים אלו המציגים לרוב עובדות מעוותות וחלקיות במיוחד, מתבססים בד"כ על תיעוד חלקי מאוד של אירועי אכיפה בהם אזרחים מסרבים להזדהות, מנסים להכשיל את ביצוע האכיפה, מנסים להימלט משוטרים ולעיתים אף תוקפים מילולית ופיזית את השוטרים. אנו רואים בחומרה רבה ניסיונות אלו, בין אם נועדים לפלג או סתם להכפיש, וגם הם לא ירפו את ידי השוטרים הפועלים לביצוע משימות אכיפה בכל מקום ובכל זמן, ללא משוא פנים, במקצועיות ובמסירות אין קץ למען בריאות הציבור".

קורונה צו בריאות העם תפילה במנין גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד