י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ר' הרשל איננו

בד"ה: אבי שבט ויינר בויז'ניץ נפטר לבית עולמו

דמות מיוחדת וצבעונית היה ר' הרשל ויינר ז"ל מחסידות ויז'ניץ שהותיר אחריו דורות ישרים מבורכים, היה ה'פורים רב' ואחראי על המקווה בחצר ויז'ניץ במשך עשרות שנים • 'בחדרי' עם פרופיל לדמותו

בד"ה: אבי שבט ויינר בויז'ניץ נפטר לבית עולמו
הרה"ח רבי צבי הרשל ויינר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בקרית ויז'ניץ נפטר הלילה מוצאי אסרו חג של פסח הרה"ח רבי ניסן צבי הרשל ויינר ז"ל מהדמויות המוכרות ביותר בחצר החסידות בבני ברק והוא בן 86 בפטירתו. 

הערב (חמישי) התמוטט בביתו בבני ברק. כוחות הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אך למגינת לב הוא נפטר לבית עולמו. 

הרה"ח רבי הרשל ויינר ז"ל יליד עיירת ויז'ניץ ברומניה ומהשרידים האחרונים בקריה בבני ברק שנשאר מהעיירה הרומנית.

ר' הרשל שהיה חסיד ויז'ניץ בכל נימי נפשו עלה לארץ ולמד במוסדות החסידות ואת מקום מגוריו קבע בעיר בני ברק, שם היה מראשוני המתיישבים בקריה, המנוח היה חתן אצל הרה"ח רבי מנדל בריכטה ז"ל שהשאיר אלפי צאצאים. 

ר' הרשל היה דמות הכי מוכרת בחצר חסידות ויז'ניץ בהותירו אחריו שבט מבורך של אחד עשר בנים ובנות ומאות צאצאים. 

בויז'ניץ הוא שימש 'פורים רב' המיתולוגי עוד אצל הרבי ה'אמרי חיים' זצ"ל, שר' הרשל היה מתלמידיו החשובים. בכל שבת זכור היה מכריז את חלוקת התפקידים של כל המציגים בפורים ואף שנה אחת שימח אצל הרבי מויז'ניץ בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ ממונסי זצ"ל. 

כמו כן היה ר' הרשל אחראי על המקווה בחצר החסידות ועל הגעלת כלים בקריה. 

חסידי ויז'ניץ נזכרים בערגה ומספרים ל'בחדרי חרדים' על ההיסטוריה של ר' הרשל. משמשו של ה'אמרי חיים' ר' דוד פישבך, נפל למשכב וה'אמרי חיים' בא לבקרו. בעת הביקור אמר הרבי למשמשו: "מחר במקווה אטבול גם בשבילך". למחרת התקשר ר' הרשל ויינר ז"ל אל ה'אמרי חיים' זצ"ל, וסיפר שגם הוא שוכב בבית מחולי, ושהרבי יגיע לבקרו בביתו, הרבי אכן הגיע אל ביתו של ר' הרשל, על המקום ביקש ר' הרשל מהרבי שיטבול בשבילו מחר במקווה. ענה ה'אמרי חיים' לר' הרשל: "הגבאי שלי יטבול בשבילך במקווה". 

סיפורים רבים מתגלגלים על תמימותו של החסיד הוותיק שהיה כולו 'ויז'ניץ' בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. הערב נעקרה מקרית ויז'ניץ אחת מדמויות ההוד שהילכו בקריה במשך עשרות שנים והיוותה דוגמה ליחס שבין חסיד לרבו.

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת שמיני) מביתו ברחוב אהבת שלום 1 בקרית ויז'ניץ בבני ברק, דרך רחובות הקריה, אהבת שלום, וישוא, דמשק אליעזר לבית החיים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד