י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנונימי דיווח

מזעזע: 17 גופות נמצאו בבית אבות בבעלות חרדית

אזרח אנונימי התקשר למשטרת ניו ג'רזי ודיווח על גופה שאוחסנה בסככה. כשהגיעו שוטרים לזירה הם גילו כי מדובר באסון הרבה יותר גדול משחשבו - 17 גופות של דיירי בית האבות נמצאו בחדר אחד 

מזעזע: 17 גופות נמצאו בבית אבות בבעלות חרדית
כוח משטרה צילום: unsplash

משטרת ניו ג'רזי מצאה 17 גופות באחד מבתי האבות הגדולים במדינה הנמצא בבעלות חרדית בשותפות עם בעלים נוספים, לאחר שאזרח אנונימי דיווח למשטרה כי גופה אוחסנה בסככה.

בסך הכל מתו לאחרונה 68 אנשים הקשורים למרכזי השיקום השונים באנדובר ניו ג'רזי. במשטרה חושדים כי כולם היו קורבנות לנגיף הקורונה ולא טופלו. לאחר ש-26 מתושבי המקום נמצאו נגועים בנגיף לאחר בדיקות.

המשטרה לא מצאה גופה בסככה, אך גילתה כי חדר המתים הזעיר של המתקן עמוס עם גופות. יצוין כי בניו ג'רזי יש מעל 71,000 מקרי קורונה, ו-3,100 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף.

במהלך סוף השבוע הזמין בית האבות 25 שקיות לגופות מהרשויות. אך ביום שני קיבלה המשטרה שיחה אנונימית, המטלפן מעבר לקו סיפר על גופה המוחזקת בסככה. הם לא מצאו גופה בסככה, אך במקום זאת הם מצאו 17 גופות שהוחזקו בחדר מתים שנבנה לארבע מתים בלבד.

"הם פשוט היו מוצפים מכמות האנשים שמתו", אמר מפקד המשטרה באנדובר, אריק דניאלסון, ל'ניו יורק טיימס'. לא ברור אם 17 מקרי המוות נבעו כתוצאה מוירוס הקורונה.

שבעים ושש מטופלים נבדקו ונמצאו נושאים את הנגיף יחד עם 41 אנשי צוות כך על על פי ה'טיימס'. 13 גופות הועברו למשאית בקירור בבית חולים סמוך, ואילו הארבע הנותרות היו צריכות להישלח לבית הלוויות. בעלי בית האבות השיג מאז משאית קירור לגופות, כך דווח בתקשורת המקומית.

הקשישים נמצאים בשני בניינים, ובשני הבניינים יש כמעט 700 קשישים. עובד בבית האבות באנדובר אמר ל'ניו ג'רזי הראלד'. שפרסמו לראשונה על הסיפור, כי בבניין אחד מתו 65 תושבים מאז 31 במרץ.

בני המשפחה הביעו דאגות בפני ה'ניו ג'רזי הראלד' ואמרו כי הם קיבלו מעט מידע לפני שיקיריהם נפטרו.

אחד מבעלי המקום הוא חרדי, כך על פי ה'ניו יורק טיימס'. והוא לא הגיב לשיחות או מיילים שנשלחו לו, ככל הנראה כי היה עדיין חג שני של שביעי של פסח, אך אנשי הצוות שענו לטלפונים במבנים אמרו כי הם אינם מוסמכים לדבר עם אמצעי התקשורת.

עוד לפני המגיפה בית האבות קיבל לאחרונה דירוג של כוכב אחד, כלומר "הרבה מתחת לממוצע" ממשרד הבריאות שבדק רמות איוש, בדיקות וטיפול בחולים. "אני מרגישה כל כך חסרת אונים", כתבה ביום שלישי אישה אחת, שהקימה קבוצה לבני משפחה של קשישים, "אני מרגישה שכולם הולכים לחטוף את הנגיף, מה אנחנו עושים?".

אך בהודעת דוא"ל ביום חמישי האחרון טען אחד מהבעלים המשותף כי "איוש ההעסקה היה הולם אך מספר מקרי מוות יוצא דופן בסוף השבוע הכריע את משאבי המתקן".

קורונה ניו ג'רזי בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד