י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא תמים כפי שחשבנו

סחיטה באיומים: הפנים האמתיות של גנץ נחשפות

השחיתות כקלף מיקוח: בשבוע האחרון אנחנו עדים לסחיטה באיומים מצד בני גנץ כלפי ראש הממשלה נתניהו • טור דעה מאת יוסי אסולין

סחיטה באיומים: הפנים האמתיות של גנץ נחשפות
סחיטה באיומים. גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אם עד עכשיו חשבנו שגנץ הוא בסה"כ יהודי תמים שבא לעשות פוליטיקה נקייה, ושמאחורי המזימות התככניות והמרושעות של כחול לבן עומד רק הלפיד השועל ומוליך שולל את חברו מתוך שנאתו העזה לנתניהו ולחרדים, הרי שהימים האחרונים מוכיחים כי גם אחרי הפרידה הכואבת - והבלתי נמנעת - של השניים, האיש לא תמים כפי שאולי חשבנו ומשהו פה רקוב מהיסוד.

"אם אין הסכם עד יום שני, נחוקק את 'חוקי נתניהו'", אמר בני גנץ לחברי הכנסת של כחול לבן בישיבת הסיעה שהתקיימה בשבוע שעבר, כשהוא כמובן מתכוון לחוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה ובעצם להפוך את מועמדות נתניהו לבלתי לגיטימית.

אדון נתניהו, אומר גנץ, יושרתך המוסרית תיקבע רק לפי ההתקדמות שלך במשא ומתן מולי. ככל שתלך בראש שלי, אדאג לטפח את הלגיטימיות שלך. והיה ותערים קשיים ותבחר בדרכים עקלקלות - איאלץ 'להיזכר' שאתה בעצם מגה-מושחת, ושזה ממש אסון אם יתנו לאישיות בעייתית כמוך לכהן פה כראש ממשלת היהודים. 

ככה. בלי בושה. בלי אפילו שמירה על מראית עין של ענייניות. ממש סחיטה באיומים.

האמת, הגם שאני חושב שמלכתחילה אין שום מקום לצעד כזה של חקיקת חוקים פרסונליים ושמדובר בצעד אנטי דמוקרטי שמנותק בעליל מרצון העם - כבר מעריך הרבה יותר את אלו שלפחות דוגלים בשיטה הזאת ולא מזגזגים. אפילו שגם אצלם זה מגיע מתוך שנאה אישית ומתוך טהרנות יתר ולא מתוך דאגה לשלום המוסר בישראל. אבל לפחות הם דבקים בדרכם ולא עושים הנחות. 

וכי יש יותר בזוי ומעוות מלהשתמש בפרשות הפליליות של נתניהו ככלי וכקלף מיקוח למשא ומתן? היש הוכחה גדולה יותר מזה לרדיפת השמאל את נתניהו? פוליטיקאי שתולה את הלגיטימיות החוקית של ראש הממשלה בהתאם לגחמותיו האישיות מלמד שמלכתחילה החוקים לא נועדו אלא לשרת את מטרותיו הפוליטיות, והוא מנצל בציניות את ההתנגדות בציבור לשחיתות כדי לצבור הון פוליטי על גב הציבור.

האיש שרק במערכת הבחירות האחרונות הזהיר אותנו ממשטר טוטליטרי בנוסח טורקיה והשווה בקמפיין שלו את נתניהו לארדואן, מלמד שדווקא הדרך שבחר לעצמו היא שקרובה יותר למשטרים החשוכים - שפועלים בסחטנות ועושים בחוקי המדינה כבשלהם.

והתקשורת? היא כמובן שוב שותקת. היא הרי חלק מהקמפיין. היא מוכנה לסבול גם את ההפכפכות של גנץ כל עוד התוצאה תהיה הרחקת נתניהו מהמגרש הפוליטי והפיכתו לבלתי לגיטימי.

 

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד