י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החזרה ללימודים בעדה החרדית

"אם לא יהיו הסכמות בין השלטונות לרבנים - ירושלים תבער"

דיונים ביממה האחרונה בין רבני ומנהיגי 'העדה החרדית' בשאלת החזרה ללימודים והשגרה תוך שמירה קפדנית על כללי הזהירות • גורמים בעדה החרדית ל'בחדרי חרדים': "באם לא יהיו הסכמות עם השלטונות על הסכמה מסודרת - ירושלים תבער"

"אם לא יהיו הסכמות בין השלטונות לרבנים - ירושלים תבער"
הפגנה של העדה החרדית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיונים קדחתניים בין מנהיגי 'העדה החרדית' בירושלים בנוגע לפתיחתם מחדש של מוסדות החינוך לילדים, תוך הקפדה על כללי זהירות ובטיחות בצל נגיף הקורונה שעדיין לא עזב אותנו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך היממה האחרונה מתקיימים דיונים רבים בקרב הנהגת רבני 'העדה החרדית' יחד עם מנהלי בתי החינוך ותלמודי התורה על פתיחה כבר בשבוע הבא של מוסדות החינוך, תוך שמירה על כללי בטיחות נוקשים שימנעו תחלואה והפצת המגיפה בקרב בני הקהילות.  

חלק מהרבנים דורשים לפתוח מידית את המוסדות וחלקם מבקשים לפעול לסדר זאת בהקדם בתיאומים מול השלטונות. לדברי העוסקים בדבר, "בלתי מציאותי כרגע להשאיר את הילדים בביתם מכמה סיבות, הן מבחינה רוחנית של חשיבות לימוד התורה שתורה 'מגנא ומצלא', והן מבחינת הצפיפות האיומה של משפחות גדולות ברוכות ילדים המתגוררים בדירות קטנות". 

"הלימוד יהיה בקבוצות קטנות ובאופן מרווח ולא משחקים בין הילדים, וכן הילדים לא יאכלו ביחד וכדו', אלא רק באופן בטיחותי כפי הניתן", אומרים העסקנים. אך כאן מגיעה הנקודה שאולי תוביל לפיצוץ גדול: ככל שלא יגיעו להסכמות מול הרשויות ויאלצו לפתוח לבד את בתי החינוך והשלטונות ינסו ללכת בכוח זה יהיה מול רבבות שיצאו במסירות נפש להגן על החינוך. 

העסקנים מנסים להידבר עם הרשויות בעניין הלימודים שיהיו בהסכמה ומוכנים לחכות גם כמה ימים, אך באם לא יהיו הסכמות העסק יוביל לפיצוץ. 

"מה שאנחנו רואים עכשיו בירושלים ומה שראינו הלילה במאה שערים זה באמת הפלג הקיצוני, אך ככל שהתרחיש הקיצוני יתממש והמשטרה תנסה לפעול בכוח נגד לימוד בצורה מסודרת נראה הפגנות סוערות בהשתתפות אלפים רבים שיבעירו את ירושלים" אומר לנו גורם בכיר ב'עדה החרדית'. 

"ההפגנות שהיו בתקופת האם המרעיבה הם יהיו כאין וכאפס לעומת מה שיקרה כעת כשכולם מבינים שאפשר ללמד בצורה מסודרת ולא מדבקת תוך שמירה על כל הכללים הנדרשים". 

העדה החרדית קורונה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד