י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ירצו עונשם בבית

מאות יהודים שוחררו בגלל התפרצות הקורונה

בשל החשש לשלומם של האסירים כלא אוטיסוויל בניו יורק שחרר כמה מאות אסירים בהם יהודים, בשל התפרצות הנגיף בתוככי הכלא | מדובר באסירים המרצים עונש על פשעים כלכליים ואינם מהווים סכנה לשלום הציבור, בהם גם כמה חרדים | הם ימשיכו את מעצרם לעת עתה בבית

מאות יהודים שוחררו בגלל התפרצות הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

כל מחנה הכלא הפדרלי באוטיסוויל ניו יורק, בו מרצים את עונשם כמה מאות יהודים, בהם חרדים, נשלח הביתה בגלל התפרצות נגיף הקורונה.

מקורות מהכלא אמרו לאתר Yeshiva world news כי אסירים נשלחו לביתם למשך 30 יום, לאחר מכן ייבדק שחרורם. סביר להניח שזה יימשך לפחות 60 יום.

הזמן בו הם ישהו בביתם במעצר בית, יחשב להם כאילו ריצו אותו בבית הסוהר. בין המשוחררים ניתן למצוא את מייקל כהן, עורך דינו האישי לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, ומנהיג הרוב בסנאט לשעבר דין סקלוס.

לפחות 14 אסירים ושבעה אנשי צוות במתחם נמצאו נושאים את הנגיף.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח לפני ארבעה ימים כי בין המשוחררים יהיו גם מספר יהודים חרדים.

בעקבות חוק מיוחד המגן על אסירים שהתקבל בקונגרס ונחתם על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, היועץ המשפטי של ארצות הברית ויליאם בר הוציא תזכיר שקורא לתעדף את השימוש ב"סמכויות שונות לכליאה של אסירים מסוימים הזכאים לצאת מהכלא עקב נגיף הקורונה, תוך התחשבות במספר גורמים ושיקול דעת".

אלה ששוחררו נאלצו להיכנס לפני השחרור להסגר עצמי בכלא, כך שכאשר הם שוחררו הם יהיו ללא סימפטומים ונקיים לגמרי מקורונה.

השחרור אירע בעקבות התפרצות משמעותית בכלא אוטיסוויל של הקורונה, וכאשר אסירים מסוימים היו מגיעים למצב של סיכון גבוה אם הם ידבקו בנגיף, ועדת השחרורים של בית הסוהר שחררה את האסירים הנחשבים ככאלה שאינם אלימים ומהווים סיכון נמוך לחברה.

אוטיסוויל שחרור אסירים אסירים יהודים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד