ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כנסת מותאמת

שגרת קורונה: ח"כים חולים ישתתפו בדיונים דרך וידאו

יו"ר הכנסת בני גנץ פועל להנגיש את הפעילות השוטפת בכנסת בהתאם לעידן הקורונה. לצורך כך יעלה תיקון חוק לפיו ח"כים חולים או מבודדים או שבקבוצת סיכון יוכלו להצביע גם ללא נוכחות במשכן 

שגרת קורונה: ח"כים חולים ישתתפו בדיונים דרך וידאו
ח"כים עם מסכה במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום ראשון צפויה הוועדה המסדרת לקיים דיון לבקשת יושב ראש הכנסת חבר הכנסת בני גנץ, כדי לאשר בשינוי חקיקה שיאפשר לחברי כנסת להשתתף בדיונים בזמן שהם חולים או מבודדים בשל נגיף הקורונה שנכנס לשגרת החיים בישראל ובעולם כולו.

על שולחן הוועדה תעלה טיוטת ההצעה שגובשה על ידי חבר הכנסת יזהר שי מ'כחול לבן' יחד עם יושב ראש הכנסת והלשכה המשפטית, כשבשלב הראשוני ההשתתפות מרחוק תתאפשר רק בדיוני הוועדות ולא בדיוני המליאה ולא תתאפשר להשתתף בהצבעה על ידי תוכנת הוידאו.

על פי טיוטת ההצעה שתהיה בתוקף למשך שלושה חודשים, רק חבר כנסת שנמצא בבידוד או חלה בנגיף הקורונה או נמנה על האוכלוסייה שבסיכון יוכל להשתתף בדיון באמצעות תוכנת הוידיאו, כשאת ההצבעה יעשה בפועל ממלא מקומו מטעם הסיעה.

נציין כי מליאת הכנסת גם היא מתנהלת במתכונת מיוחדת, שנכון להיום במליאה מותרת כניסתם של 18 חברי כנסת בכל פעם, כשההצבעות מתנהלות באופן שמי. חברי הכנסת מתחלקים לקבוצות ומצביעים על הנושאים שעולים לסדר יומה של הכנסת.

מליאת הכנסת הצבעות בכנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד