ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המשטרה משבחת

החרדים באנטוורפן הציבו סדרנים מחוץ למאפיות

באנטוורפן מציינים בסיפוק את השמירה מהנגיף ואנשי השמירה סימנו בדבק את התור למאפיות במוצאי החג | כך שכולם יכלו לרכוש חמץ עם צאת החג ללא חשש מהתקהלות והידבקות 

החרדים באנטוורפן הציבו סדרנים מחוץ למאפיות
פעילות השמירה באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

בניגוד להנחיות בישראל, שחל איסור לפתוח מאפיות במוצאי חג הפסח כדי שלא יהיו התקהלויות בשל נגיף הקורונה, באנטוורפן החרדית עמלו עסקני העיר דרך ארגון הגג CMT שמאגד את כלל ארגוני החסד וההצלה וחברה קדישא וכו'. המתנדבים סימנו בדבק מיוחד את המיקום של כל לקוח, שיהיה מספיק מרחב בין אחד לשני.

מודעות נתלו במקומות ציבוריים ובהן נכתב כי "לאור בקשת הבד"ץ יעמדו סדרנים מיוחדים מחוץ לחנויות המזון כדי לסייע בשמירת הסדר עפ"י הוראות שלטונות הבריאות". 

עסקני העיר עמלו לאחר יציאת יום טוב שני של גלויות כדי לוודא שלא יהיה חילול השם, וכדי שכל משפחה תוכל לקנות חמץ, לאחר שבלגיה נמצאת במצב חירום עקב נגיף הקורונה. 34,809 מקרים של הידבקות בנגיף יש בבלגיה, ו-4857 מתו מהנגיף. החרדים באנטוורפן מקפידים מאד על ההוראות שלא להתקהל, ובתי הכנסת נותרו סגורים במהלך החג.

במשטרת אנטוורפן מאוד מרוצים מהתנהגות הקהילה החרדית בכל הנוגע להוראות, גורם במשטרה אמר לאחד העסקנים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' כי "רואים את המשמעת של החרדים במדינה, הם מהווים דוגמה אישית להרבה מאד אנשים".

בקהילה היהודית באנטוורפן המצב מאד טוב הודות לפעילות המהירה של ארגוני החירום של הקהילה, הקהילה דאגה שכולם יקשיבו ויצייתו להוראות.

אנטוורפן בלגיה שמירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד