י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המהומות במאה שערים

המשטרה יוצאת להגנתה: צפו בתיעודים החדשים

"בשעות האחרונות אנו עדים להתקפה חסרת רסן כלפי התנהלות השוטרים שפעלו הלילה לשמירה על בריאות הציבור", כך פותחת המשטרה את הודעת ההגנה שלה למקרה המזעזע אמש במאה שערים בו נפגעה בת 9 בפניה מרימון הלם | לצד זאת 'בחדרי' חושף תיעודים חדשים מהמהומות הסוערות

המשטרה יוצאת להגנתה: צפו בתיעודים החדשים
משטרה במאה שערים צילום: יאיר לוי, פלורליסט

לאחר שנחשפו התיעודים מליל אמש בשכונת מאה שערים, מפגיעת רימון ההלם בילדה בת 9 תושבת השכונה, המשטרה יוצאת בפעם השניה היום (שישי) להגנתה.

בתגובה נרחבת שמתפרסמת ע"י דוברות המשטרה, נאמר כי "בשעות האחרונות אנו עדים להתקפה חסרת רסן כלפי התנהלות השוטרים שפעלו הלילה לשמירה על בריאות הציבור ואכיפת צו בריאות העם, נגדם התפתחה הפרת סדר בלב מאה שערים".

לדברי המשטרה, "השוטרים הגיעו לרחוב עין יעקוב לשטיבלך (ריכוז בתי כנסת) במטרה לאכוף את צו הבריאות וזיהו מספר רב של מתפללים ובקשו מהם להתפזר מספר פעמים תוך הסברה כי הדבר מסכן את בריאות הציבור. במקום נשארו כ 20 איש שסרבו להתפזר ולכן עוכבו לצורך רישום דוחות".

המשטרה גם תקפה בהודעתה את המתפללים והתושבים, והאשימה כי "בזמן זה המון נוסף שהיה בקרבת המקום, החל ליידות אבנים, ברזלים, טיטולים עם צואה וכל הבא ליד, לעבר השוטרים שהרגישו בסכנת חיים ונאלצו להשתמש ברימוני הלם על מנת שלא יאלצו להשתמש באמצעים במדרג חמור יותר בעת חילוצם מהמקום תוך התחשבות במכלול הנסיבות".

בהתייחס לפציעת הילדה אמרו במשטרה כי "גם בסרטונים ותמונות שהופצו, ניתן לראות שרימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה או אחר. אנו מצרים על כך שהילדה נפגעה".

לסיום ביקשה המשטרה לציין כי "בכל פעילות המשטרה במאה שערים כוחות המשטרה נתקלים באלימות חסרת רסן וניסיונות בלתי פוסקים להצר את צעדי השוטרים ואת הטענות כלפי השוטרים יש להפנות דווקא לעבר לפורעי החוק".

בתוך כך, 'בחדרי חרדים' חושף תיעודים נוספים מפעילות המשטרה בליל אמש בשכונת מאה שערים.

בתיעוד שהגיע לידינו נראים כוחות המשטרה כשהם נכנסים בכוחות גדולים לשטיבלאך מאה שערים, ומוציאים חלק מהמתפללים בכוח באמצע תפילת ערבית. בתיעודים מהמקום נראים המתפללים בחלקם כשהם אינם שומרים על הנחיות משרד הבריאות.

בתיעוד נוסף נראים מעצרים אלימים במיוחד של תושבי שכונת מאה שערים שהתעמתו אמש עם כוחות המשטרה. בתיעוד נראה כי גם השוטרים זוכים למטחים של חפצים שהושלכו לעברם מבתים סמוכים.

שכונת מאה שערים אלימות שוטרים הפגנות אלימות קורונה צו בריאות העם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד