י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למחרת פגיעת הרימון בפניה

הוריה של זיסי בראיון: סובלת מכאבים חזקים • צפו

למחרת הפגיעה החמורה בילדתם, התיישבו הוריה של זיסי מרגליות בביתם בשכונת מאה שערים והעניקו ראיון לתקשורת הישראלית | האב והאם דיברו אך הילדה שנראית שוכבת חבושה לצידם, לא, שכן לדבריהם היא לא דוברת עברית כלל • צפו בראיון מסלון הבית

הוריה של זיסי בראיון: סובלת מכאבים חזקים • צפו
דב מרגליות צילום: מתוך שידורי כאן 11

בערבו של יום חמישי סערו הרוחות במאה שערים וברשתות החברתיות, בעקבות תיעוד מזעזע ממצלמות אבטחה, בו נראים כוחות מג"ב שהגיעו לבצע מעצרים בשכונת מאה שערים בירושלים, משליכים רימון הלם ללא אבחנה, שפגע בפניה של הילדה זיסי מרגליות בת השמונה. כתוצאה מכך היא נזקקה לטיפול רפואי ופניה כוסו בכוויות.

בראיון להעיתונאי סולימאן מסוודה ב'כאן חדשות' סיפרה אמה רבקה פייגא מרגליות כי "היא סובלת מכאבים חזקים בפנים. כל הפנים שלה עם כוויות. היא סיפרה כי היא "הלכה עם אחותה הגדולה לקנות משהו בשוק, יש שם חנות שפתוחה עד מאוחר, ופתאום זרקו עליה רימון הלם".

אביה דב מרגליות סיפר ל'כאן חדשות' ש"השוטרים יצאו מהשטיבלאך וזרקו אחורה רימון שפגע בה".

לדבריו הם לא לקחו אותה לבית החולים. "האמבולנסים המליצו לקחת אותה לבית חולים, אבל ברגע שאמרו שהיא רואה בעין, אז פחדתי מהקורונה והחיידקים בבית החולים, ולקחתי אותה לטיפול פרטי שיטפלו בכוויות".

הוא הוסיף כי "שמו לה משחות. היו לה כאבים והיא לא יכלה לישון כל הלילה, היא בטראומה. היא הייתה בהלם בהתחלה. היא הלכה לקנות דברים לשבת ולא ידעה כלום, פתאום הגיעו השוטרים והיא הלכה לתומה וזרקו רימון הלם. פתאום אין לה משקפיים, והיא בתוך העשן בורחת כאילו מהמוות".

הוא נשאל למה היא יצאה מהבית, ואמר כי "אני לא נכנס לעניין שהיה חוקי או לא חוקי. היא הלכה רק לקנות משהו לשבת. יום חמישי בערב זה לא ערב כמו כל הערבים, הולכים לישון קצת יותר מאוחר כי צריכים להכין את צורכי שבת, פתאום שוכחים, אז הלכה רק לקנות משהו. בוודאי שזה בלתי חוקי לזרוק רימוני הלם על ילדה קטנה כזאת ולסכן את חייה".

"ברגע שזה קרה", הוא סיפר, "היא נבהלה כל כך, היא רצה שם לאיזה כניסה והיו אנשים שטיפלו בה. זה כאב לה מאוד, וגם נשברו לה המשקפיים וזה גם מאוד בלבל אותה כי היא לא ראתה".
 
באמצע הראיון הגיעו שכנים לתת לה מתנה והאבא סיפר ש"פה בשכונה יש אחווה מאוד גדולה. ברגע שמישהו לא מרגיש טוב, או שקורה משהו למישהו, מייד כולם עוזרים".

הוא הוסיף כי הוא מתכנן לקחת עורך דין שיטפל בעניין.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעות האחרונות אנו עדים להתקפה חסרת רסן כלפי השוטרים שפועלים לשמירה על בריאות הציבור ואכיפת צו בריאות העם באזור שכונת מאה שערים. אנו מצרים על כך שילדה נפגעה במהלך הלילה, אך יחד עם זאת נדגיש כי תכלית פעילות המשטרה לאורך כל התקופה של המאבק בהתפשטות מחלת הקורונה הינה להציל חיים ולמנוע הדבקת הציבור.

משטרת מחוז ירושלים פועלת בכל רחבי העיר במזרח, דרום מערב ובמגזר החרדי כדי למנוע התפשטות המחלה ולמען בריאות הציבור. יש לציין שבכל פעילות המשטרה במאה שערים כוחות המשטרה נתקלים באלימות חסרת רסן וניסיונות בלתי פוסקים להצר את צעדי השוטרים ואת הטענות כלפי השוטרים יש להפנות דווקא לעבר לפורעי החוק".

קורונה מאה שערים רימון הלם משטרת ישראל זיסי מרגליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד