כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ניתנו בגלל חוסר הבנה

תקנות הקורונה: המשטרה ביטלה מאות דוחות

קיבלתם דוח בימים אלה? אל תרימו ידיים. מסתבר כי שוטרים שלא הבינו מספיק את ההוראות העניקו לאזרחים ולעסקים דוחות בטעות ומאות כאלה בוטלו 

תקנות הקורונה: המשטרה ביטלה מאות דוחות
אכיפת משטרה קורונה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה ביטלה מאות דו"חות שניתנו לאזרחים מאז תחילת אכיפת הצווים לשעת חירום בשל משבר נגיף הקורונה. כך מפרסם איציק סבן כתב לענייני משטרה ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, הדו"חות בוטלו על ידי יחידת התביעות בחטיבת התביעות המשטרתית, לאחר שנמצא כי הדו"חות ניתנו כתוצאה מפירוש מוטעה של צווי החירום על ידי שוטרים בתחילת ימי האכיפה.

חלק מהדו"חות שבוטלו ניתנו בשוגג לבעלי עסקים שנמצאו בבתי העסק והיה מותר להם לבצע משלוחים, וחלק ניתנו לאזרחים שיצאו לעבודתם בטרם הוכרז אם מקום העבודה שלהם חיוני או לא.

במוקד המידע המשטרתי 110 התקבל לאחרונה גל של פניות מאזרחים ומבעלי עסקים שקיבלו דו"חות. במשטרה מבהירים כי מרבית האזרחים שקיבלו דו"ח, קיבלו קודם אזהרה. במוקד מתקבלות שיחות תרעומת קשות של אזרחים שקיבלו קנסות בסך 5,000 שקלים. עד כה התקבלו במוקד כ־1,500 פניות של אזרחים, המופנים לאתר האינטרנט של המשטרה להגשת ערעור מקוון.

מפקד המוקד, רפ"ק אורן משולם, אמר כי מספר השיחות שהתקבלו רק בחודש מארס השנה, כבר הגיע להיקף של שנה ממוצעת. בחודש פברואר, לפני הגעת הקורונה לישראל, עמד מספר השיחות למוקד המידע על כ־170 אלף. במארס קפץ מספרן למספר שיא של 1,568,358. לשם השוואה, במארס אשתקד המספר עמד על 104,144. לאור העלייה הדרמטית בכמות השיחות, מספר המוקדנים במוקד הוכפל ונותני השירות בו כיום הם גם שוטרים מיחידת להב 433.

קורונה דוחות כספיים קנסות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד