י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בישיבת הממשלה שמתכנסת בשעה זו

ליצמן בעד מקוואות וקיום חתונות; הסרוגים בעד הרחבת המניינים

לאחר ההיתר לקיים מנייני תפילה בעשרה, דנים בשעות האחרונות שרי הממשלה בשורת הקלות נוספות, ביניהם - הרחבת המניינים ליותר מ-10 • הח"כים הסרוגים והשר לבט"פ צידדו בעד • פרסום ראשון: שר הבריאות ליצמן הביא את עמדת משרדו להתיר מקוואות - וחתונות מל"ג בעומר

ליצמן בעד מקוואות וקיום חתונות; הסרוגים בעד הרחבת המניינים
יונתן זינדל פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (מוצ"ש) על שורת הקלות בהגבלות שניתנו עד כה בשל הקורונה, וביניהן תותר תפילה במניין בקבוצות של עד 10 אנשים ובמרחב הפתוח. ההקלה על התפילה במניין התקבלה לאחר פרסום הפסק של הגר"ח קנייבסקי כי יש לפתור את הענין של המניינים, כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים'.

לאחר נאומו של ראש הממשלה, פרץ וויכוח בקבוצת הווטסאפ של שרי הממשלה בקשר להיתר המניינים. השר בצלאל סמוטריץ דרש להרחיב את ההיתר לקיים תפילות במניין ל-20 איש, כשאליו הצטרפו גם השרים גלעד ארדן ונפתלי בנט, שדרשו אף הרחבה גדולה מ-20 אלא להגביל לפי גודל המקום. מכיוונם של חלק מהח"כים החרדים שררה שתיקה ואלו לא הצטרפו אל הדרישה, כשהתמיהה היא בעיקר על השר דרעי שטען בשבוע שעבר כי הוא פועל בנושא.

כאמור, מי שהעלה את הדרישה היה ח"כ סמוטריץ שהסביר ל'בחדרי חרדים', כי דרש להרחיב את ההיתר ל-20 איש כיוון שישנם מקומות שבהם יש פחות מ-20 מתפללים, כך שיהיו יחידים שלא יוכלו להתפלל במניין. "מה יעשו החמשה הנותרים? לא יתפללו במניין? מה יעשו אם יש 12 איש, או 13 או 14, יהיה מניין של עשרה והשאר יתפללו ביחידות?", הוא שאל. "ולכן", הוא אמר, "אם מותר להתפלל עד 20 איש אפשר להתפצל לשני מניינים ויותר".

השר ארדן שהצטרף אף הוא לדרישת סמוטריץ טען כי במידה ויש שטח פתוח גדול, אין שום סיבה לאסור את התפילה ולהגבילה למספר מסוים של אנשים - בדיוק כמו שהפגנה מותרת על פי הגבלות המקום.

"‏לאור העובדה שלא ניתן לדעת כמה אנשים יגיעו לתפילה בציבור, בדיוק כפי שאי אפשר לדעת כמה יגיעו להפגנה שפורסם שמתקיימת , אציע הערב לממשלה, שמספר המתפללים בתפילה במקום פתוח לא יוגבל לעשרה בלבד. ההגבלה יכולה להיות לגבי המרחק בין קבוצות המתפללים וכך נוכל לאפשר גם ליותר מתפללים להשתתף בה", כתב ארדן בחשבונו בטוויטר.

פרסום ראשון: ליצמן הציג את עמדת משרד הבריאות - היתר שימוש במקוואת וחתונות מל"ג בעומר

בתוך כך בחדרי חרדים מפרסם בפרסום ראשון כי שר הבריאות יעקב ליצמן מציג בשעה זו בפני ראה”מ והשרים את תוכנית משרד הבריאות ליציאה מדורגת, תוך המלצה להקלה זהירה בהנחיות. בין ההצעות: אישור טבילה לגברים עד 3 איש במתחם המקווה, הרחבת רדיוס אפשרות ליציאה עד 500 מטר מהבית, קיום חתונה עד 10 איש בשטח פתוח, וכאמור קיום תפילה במנין עד 10 איש.

בנושא הרחבת המניינים ליותר מעשרה, נאמר ל'בחדרי' כי השר מציג תחילה את עמדת המשרד, והעמדה של המשרד היא להתיר מניין תפילה, ומול הדרישה להרחיב ל-15 או 20 איש, גורמי המקצוע יכריעו בנושא.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר ליצמן אמר ביום שישי בשיחה סגורה עם המלל ומשרד הבריאות, כי "לא ייתכן שהקלות יגיעו רק למגזרים מסוימים. אם הגענו למצב שניתן מעט להקל, אז נקל לכולם. החרדים הם לא סוג ב'". הנוכחים שמעו את הדברים והשתתקו.

יעקב ליצמן נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ קורונה ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד