י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

פרסום ראשון: השרים החרדים הביעו את דעתם לפני השבת

לאחר הכפלה במנין החולים ביישוב הערבי דיר אל אסד בתוך יממה, החליטה הממשלה בליל שבת להטיל סגר כבר למחרת בבוקר יום השבת על היישוב | ל'בחדרי חרדים' נודע כי השרים החרדים בממשלה דרעי וליצמן הביעו דעתם עוד לפני כניסת השבת ותמכו בהחלטה 

פרסום ראשון: השרים החרדים הביעו את דעתם לפני השבת
נתניהו דרעי וליצמן בישיבת בלוק ה-55 צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היות ומדובר בפיקוח נפש, ולאחר שבערב שבת עלה במשרד הבריאות הנושא של הסגר על היישוב הערבי דיר אל אסד, דבר שהצריך החלטת ממשלה ומאחר והיא התקיימה בשבת, בהנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן פנה יועצו הבכיר מוטי בבצ'יק לרב הראשי הגר"ד לאו, שהורה כי היות ומדובר בפיקוח נפש לא לדחות את השיחה לאחר שבת, והמליץ לשרים החרדים ליצמן ודרעי להביע את דעתם בפני מזכיר הממשלה קודם כניסת השבת, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השרים ליצמן ודרעי תמכו בבקשת גורמי המקצוע לאשר סגר לשבעה ימים, ובליל שבת לאחר משאל טלפוני רחב - בקשתם אושרה. מאחר והם כבר אישרו את הסגר, היה צריך שאלת רב כי בגללם החליטו וביצעו בשבת שיחת טלפון לשאר השרים.

כזכור, סגר ראשון הוטל על יישוב ערבי, לאחר שהממשלה אישרה בליל שבת סגר על דיר אל-אסד שנמצא בסמוך לכרמיאל, ההחלטה נכנסה לתוקפה ביום שבת בשעה 8:00 בבוקר. מדובר בפעם השלישית שבו מוגדר אזור כ"מוגבל" אחרי בני ברק ושכונות שונות בירושלים.

הסיבה לכך היא העלייה במספר החולים שעמד ביום חמישי על 23, ובשבת עמד על 62. ראש המועצה תמך בהמלצה של משרד הבריאות להטיל את הסגר באופן מיידי.

דיר אל אסד קורונה ישיבת ממשלה אריה דרעי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד