י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתום דיון לילי ארוך • כל ההנחיות החדשות

השרים אישרו: תפילות במניין עד 19 איש, טבילה במקווה וחתונה

לאחר שאמש הכריז ראש הממשלה על ההחלטות הצפויות עוד לפני שהתייעץ עם השרים בממשלה- הבוקר אישרו שרי הממשלה את התכנית ליציאה מהסגר והחליטו על מספר שינויים משמעותיים בנושא דת - קיום מניינים, חתונות וטבילות במקווה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

השרים אישרו: תפילות במניין עד 19 איש, טבילה במקווה וחתונה
סמוטריץ' וליצמן בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שאמש (מוצאי שבת) הכריז ראש הממשלה על ההחלטות הצפויות עוד לפני שהתייעץ עם השרים בממשלה- הבוקר אישרו שרי הממשלה את התכנית ליציאה מהסגר והחליטו על מספר שינויים משמעותיים בנושא דת - קיום מניינים, חתונות וטבילות במקווה.

ההחלטות התקבלו בתום דיון לילי ארוך של השרים, שהתקיים - לאור המצב - בשיחת טלפון ונפתח על רקע הזעם של חלק מהשרים על ראש הממשלה, לאחר שלא היו שותפים לקבלת ההחלטות שפורסמו על ידי משרד הבריאות עוד בטרם אושרו על ידם.

קיום מניינים עד 19 איש

תחילה הוצע לשרי הממשלה לאשר קיום תפילות במניין עד עשרה משתתפים, אלא שאז דרש שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ להעלות את המשתתפים ל-15, כדי להתחשב ביישובים הקטנים בהם אין די אנשים כדי לקיים יותר ממניין אחד. סמוטריץ' הביא כדוגמה את היישוב בו הוא מתגורר.

תחילה התנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו להגדלת מספר המתפללים, אך בתום הדיון ולאחר שהבין כי יהיה רוב לדרישת סמוטריץ׳, אושר ההסתייגויות ואושר להגדיל את המניינים במרחב הציבורי בהשתתפות של עד 19 משתתפים. משום שב-20 משתתפים ויותר ניתן לקיים מניין נוסף בנפרד. 

על פי החלטת הממשלה, תותר התפילה בהשתתפות של עד 19 אנשים במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.

קיום חתונות עד 20 איש

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הממשלה אישרה את הצעתו של שר הבריאות יעקב ליצמן וכי היא תאפשר לקיים חתונות עד 20 משתתפים. מנגד, הצעה דומה לקיום בר מצוות לא אושרה, כך שבשלב זה יהיה ניתן לקיים רק חתונות עד 20 משתתפים במרחב הציבורי.

שרי הממשלה אישרו ברוב מוחץ גם את הצעתו של ליצמן לפתוח מחדש את מקוואות הגברים ולאפשר טבילה, וזאת רק בתנאי שיהיו נוכחים במתחם המקווה עד 3 טובלים בכל פעם.

ענפי התעשייה שפתיחתם אושרה

ענפי התעשייה, הייצור והשירותים יוכלו לשוב למתכונת של 30 אחוז כוח אדם. הענפים שפתיחת עסקיהם אושרה הם: ציוד מידע ותקשורת, ציוד אודיו ווידאו, מחשבים, ציוד היקפי ,תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים ממתכת, צבעים וזכוכית, שטיחים ‏מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים, כלי בית וכן מוצרים אחרים לבית (למעט צעצועים ומשחקים), חפצי תרבות ופנאי, ספרים, עיתונים, ציוד משרדי וצורכי כתיבה, ציוד ספורט ואופניים, כלי נגינה, מוזיקה וסרטים על גבי מדיה, אביזרים רפואיים, מכבסה, מתפרה וסנדלריה.

‏העסקים יוכלו לעבוד בהתאם לעמידה בכללי "התו הסגול": כל עסק ימנה ממונה קורונה מטעמו; שמירה על כללי היגיינה; איסור התקהלות בפינת הקפה ובמטבחונים; אכילה בחדרו של העובד ככל האפשר; שמירה על מרחק 2 מטר בין אדם לאדם; בדיקת חום בכניסה.

‏שיבוץ באותה קבוצת הסעה ואותה משמרת, ככל האפשר; בחדר שגודלו עד 20 מ״ר - יוכלו לשהות שני עובדים, או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שתמנע העברת רסס; בחדר שגודלו מעל 20 מ"ר- עד 5 עובדים או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה.

‏קיום פגישות ודיונים יתאפשר עד 8 עובדים בחדר. עמידת העסק בכללי ה״תו הסגול״ תהיה באמצעות רגולציה עצמית. ככל שהעסק עומד בכללים שנקבעו הוא יוכל לחזור לפעילות באופן מיידי ללא צורך בקבלת אישור. הפרה של הכללים כרוכה בעבירה פלילית וחזרה למגבלות הקודמות.

‏ניתן יהיה לבצע משלוחים מכל החנויות, ואיסוף עצמי מכל החנויות הפתוחות על פי התקנות.

פעילות ספורט

תותר פעילות ספורט של יחיד, של יחיד עם אדם קבוע אחד בלבד, או של אנשים הגרים באותו מקום, ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים. לא תותר כניסה לחופי ים, פארקים, גני משחקים ומתקני ספורט עירוניים.

שהות בבית של אחרים

‏לא תתאפשר הליכה ושהות בבתים של אחרים (מעבר ל-3 המשפחות הנמצאות בקשר קבוע לשם שמירה על הילדים). תתאפשר יציאה לברית או לחתונה בשטח פתוח בלבד, בהשתתפות של 10 אנשים לכל היותר ותוך שמירה מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. עוד תותר יציאה למקווה גברים שבכל עת לא ישהו במתחם מעל ל-3 אנשים.

החינוך המיוחד

‏החינוך המיוחד ייפתח במגבלות של עד 3 ילדים בקבוצה, בכפוף להפרדה של רבע שעה בין קבוצה לקבוצה והקפדה על היגיינה. בנוסף, יתאפשר חיבור של 3 משפחות עם מטפל קבוע לצורך שמירה על הילדים תוך הקפדה על הכללים המחייבים.

קנס על אי חבישת מסיכה

‏אי חבישת מסיכה או אי נשיאתה תגרור קנס אחרי האזהרה. בפעם הראשונה שאדם ייתפס על-ידי שוטר, הוא יספוג אזהרה. אם ייתפס בשנית, יספוג האדם קנס בסך 200 שקלים.

קורונה תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד