י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חמירא סכנתא מאיסורא

זקן רבני חב"ד: אסור להתפלל במרחב הציבורי

על רקע החלטת הממשלה לאפשר קיום מניינים עד 19 איש: הרב ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד ואחד מבכירי הרבנים בחסידות, הורה אמש כי חרף החלטת הממשלה - אין לקיים תפילות במרחב הציבורי

זקן רבני חב"ד: אסור להתפלל במרחב הציבורי
הרב ירוסלבסקי והשר דרעי צילום: יעקב כהן, פלאש 90

חמירא סכנתא מאיסורא: על רקע החלטת הממשלה לאפשר קיום מניינים עד 19 איש, הרה"ג יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בקריית מלאכי, מתנגד בשלב זה לקיום תפילה במרחב הציבורי.

בהודעה מיוחדת שהוציא אמש (מוצאי שבת) הרב ירוסלבסקי, הוא קובע כי לאחר התייעצות עם בכירי הרופאים, "דעתי שהיא דעת תורה, שאסור בשום פנים ואופן להתפלל במרחב הציבורי, ולהמשיך להתפלל דרך המרפסות - כפי שהיה עד היום".לדברי הרב, "מי שאין לו אפשרות בזה (בקיום תפילה במניין דרך המרפסת י.א) - שיתפלל ביחיד וחמירא סכנתא מאיסורא".

כזכור, מוקדם יותר הבוקר (ראשון) החליטו שרי הממשלה לאפשר קיום תפילה במרחבים ציבוריים. על פי החלטת הממשלה, תותר התפילה בהשתתפות של עד 19 אנשים במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.

תחילה התנגד ראש הממשלה נתניהו להגדלת מספר המתפללים, אך בתום הדיון ולאחר שהבין כי יהיה רוב לדרישת השר סמוטריץ׳ שביקש להגדיל את מס' המשתתפים מ-10 ל-15, אושרה ההסתייגויות ואושר להגדיל את המניינים במרחב הציבורי, כאמור, עד 19 איש לכל היותר.

הרב ירוסלבסקי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד