י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפתיחת הזמן בגור

המסר של הרבי: מהשמיים רוצים שילמדו שלא כרגיל

בחצר חסידות גור פתחו הבוקר (ראשון) את זמן קיץ בתוכנית לימודים שונה דרך הטלפון: אלפי הבחורים שמעו את דבריו של האדמו"ר מגור שהועברו על ידי בנו הרה"צ רבי נחמיה אלתר • "הלימוד כעת בצער גדול שכרו כפול" • האזינו לדברים 

המסר של הרבי: מהשמיים רוצים שילמדו שלא כרגיל
האדמו"ר מגור צילום: די וואך

בחצר חסידות גור ערכו הבוקר (ראשון) מעמד פתיחת ה"זמן" לאלפי הבחורים והאברכים, כאשר מדי יום יימסרו שיעורים כסדרן באופן טלפוני בצמוד ללוח הספקים שנקבע.

באופן חריג ולאור המצב, העביר האדמו"ר מגור מסר מיוחד לפתיחת ה"זמן", במרכזו אמר כי "מן השמיים רוצים שבתקופה זו ילמדו שלא במקומות הרגילים, והלימוד בצער גדול שכרו פי אלף ויש להיות שבע רצון בכל מצב".

את הדברים מסר בנו הרה"צ רבי נחמיה אלתר בשידור טלפוני, כאשר אלפי האברכים והבחורים מאזינים לכך בשידור חי. לאחר מכן נשאו דברים: בן האדמו"ר - הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, והגאון רבי משה חיים דנדרוביץ, ראש ישיבת שפת אמת וחבר ועדת החינוך בגור.

וזה תוכן הברכה שנמסרה בשם הרבי:

במדרש (שהש"ר ח פ' י): "הלומד תורה בצער נוטל אלף, שלא בצער מאתים נוטל בשכרו, ממי את למד משבטו של יששכר ומשבטו של נפתלי, שבטו של נפתלי ע"י שהיו עוסקים ולומדים תורה בצער נטלו שכר אלף וכו' אבל שבטו של יששכר על ידי שהיו למדין תורה שלא בצער נטלו שכר מאתיים וכו'.

"הלומד תורה שלא במקומו נוטל שכר אלף, ובמקומו נוטל שכר מאתים, וממי את למד משבטו של יששכר ומשבטו של נפתלי, שבטו של נפתלי על ידי שהיו למדין תורה שלא במקומן נטלו שכר אלף וכו', אבל שבטו של יששכר על ידי שהיו למדין תורה במקומן נטלו שכר מאתיים".

"אברכי הכוללים ובחורי הישיבות רגילים תמיד ללמוד תורה במקומם, בכוללים ובישיבות, אכן מן השמים רוצים בתקופה זו, שילמדו תורה שלא במקומן. אי אפשר ללמוד יחד בכוללים ובישיבות. ויש רבים ששינוי זה גורם להם להיות עוסקים ולומדים תורה בצער.

"אבל גם בעת הזאת צריכים להתחזק בלימוד התורה, ויש לדעת שהשכר על כך גדול יותר, גם ברוחניות ובקנין ודבקות בתורה. ואם תמיד מובטח ללומדי התורה "יגעתי ומצאתי" (מגילה ו:), בוודאי כשמתייגעים ונוטלין שכר אלף, יש סיוע גדול למצוא ולהשיג יותר.

"וכאשר עוסקים בתורה כשבטו של נפתלי שעסקו בה בצער ושלא במקומן, יעזור השי"ת שיהיו כולם בכלל ברכת "נפתלי שבע רצון ומלא ברכת ה'", שיזכה כל אחד למנוחת הנפש, להיות שבע רצון בכל מצב שהוא, וע"י זה יהי' כלי מחזיק ברכה, מלא ברכת ה', ברוחניות ובגשמיות.

במסגרת פתיחת "זמן קיץ" בגור, נערכו דיונים רבים על צורת ההפעלה וחיזוק הקשר בין המחנכים לתלמידים. נקבע כי יימסרו שיעורים באופן חי דרך הטלפון ויהיה ניתן לשאול תוך כדי על ידי לחיצת מקש. כמו כן המשגיחים והמחנכים הונחו לעמוד בקשר רציף עם תלמידיהם וועדת החינוך תפקח שהדבר אכן מתבצע ותסייע בכל מה שיידרש.

האדמו"ר מגור קורונה זמן קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד