י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לשחק מותר - 'דף היומי' אסור

פרסום ראשון • אסירים חרדים זועמים: שב"ס מפלה אותנו בזכויות הדת

אסירים שומרי תורה טוענים כי שב"ס מפלה אותם לרעה בתקופת הקורונה. לטענתם, נאסר לקיים שיעור דף יומי בעוד משחקים מותרים בנוסף הם טוענים, כי נאסר עליהם להתפלל תפילת יחיד בשטח האגף • שב"ס ל'בחדרי': 'בתקופה זו אנו עדים לריבוי טענות קנטרניות והפצת חדשות כזב'

פרסום ראשון • אסירים חרדים זועמים: שב"ס מפלה אותנו בזכויות הדת
אסירים בבית כנסת באגף תורני צילום: דוברות שבס

אסירים דתיים וחרדים המרצים את עונשם באגף התורני בבית הסוהר מעשיהו מתלוננים על יחס מפלה, לטענתם על רקע דתי.

לדבריהם, בחסות מגפת הקורונה, שב"ס פוגע באופן קשה, ובלתי מוצדק, בזכויות הדת שלהם.

בעתירה שהם הגישו באמצעות עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, הם מספרים כי מסיבה שאינה ברורה נאסר על האסירים להתפלל, ולו תפילת יחיד, בשטח האגף. לדבריהם, אתמול, יום חמישי ה - 2020.4.16 , אף הוצא אחד מן האסירים לענישה, בשל כך, שהתפלל תפילת יחיד, בשטח האגף. "למותר לציין", נכתב בעתירה, "כי לא נאסרה, בתקנות שעת חירום שתוקנו בשעה זו, תפילת יחיד".

בנוסף, מצויין בעתירה כי "פעמים רבות, אין באפשרות מי מהאסירים להתפלל ביחידות בחדרו, שכן בחדר ישנם אסירים אשר ישנים, מתלבשים, שומעים רדיו, ועוד דברים, שאין כאן המקום לפרטם, ובשל כך, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה טכנית, לא ניתן להתפלל בחדרים".

בנוסף, מתלונות שהתקבלו בחוננו עולה, כי בעוד בחצר האגף ניתן לשחק בצוותא משחקים שונים, משום מה, ובהעדר כל הצדקה, ובהעדר כל הסמכה נאסר על האסירים ללמוד דף יומי, ולימוד תורני, בשטח האגף, וזאת למרות שהם יושבים במרחק, זה מזה, ובהתאם לכל התקנות וההנחיות שהוצאו.

בנוסף לכך, האסירים טוענים כי בחג האחרון, השתיקו סוהרים קבוצת אסירים, אשר שרו שירי חג באגף.

בכתב העתירה נכתב כי "מדובר בפגיעה קשה בזכויות האסירים, פגיעה שאין לה כל תוחלת כל תועלת או כל הצדקה ולא ניתן לקבל כי בזמן מגפת הקורונה, ניתן להתעלם מזכויות האסירים או מעולמם הרוחני - תרבותי".

כמו כן, "למותר לציין כי אין בכל המגבלות האמורות, משום שמירה על ההנחיות שנועדו לשם שמירה על שלום הציבור, בתקופת הקורונה, ומדובר בפעילויות לגיטימיות לחלוטין, ואין כל מקום לאסור כל פעילות דתית, רוחנית - תרבותית, מעין אלו.

למעלה מכך, בפרט בתקופה קשה זו, כאשר מגבלות נוספות מוטלות על האסירים, כמו מניעת תפילות במניין ומניעת ביקורי משפחות, מצופה ומתבקש היה כי הנהלת הביס"ר תנחה את הסוהרים, להקפיד על שמירה יתירה על כל הזכויות האחרות של האסירים, שניתן לקיימן, ולאפשר לאסירים לקיים את מצוות הדת, לימוד התורה, והמנהגים השונים, באופן מיטבי, ובפרט כאשר באסירים השוהים באגף תורני, בו אין לאסירים כל פעילות אחרת, כמו צפייה
בטלוויזיה, לשם מילוי יומם ועולמם בתוכן".

משב"ס נמסר: "שירות בתי הסוהר פועל בתיאום מלא ועל פי הנחיות משרד הבריאות וניתנת האפשרות המלאה לכל בני הדתות להתפלל בהתאם למגבלות.
לא ידוע לנו על אירוע בו נאסר על אסיר יחיד להתפלל לבד והנושא ייבדק.

חשוב להדגיש כי שירות בתי הסוהר מכבד את חופש הפולחן של בני כל הדתות, יחד עם זאת, בתקופה זו אנו עדים לריבוי טענות קנטרניות והפצת חדשות כזב כדי לנצל את מורכבות התקופה ואין לנו אלא להצטער על הבמה שהם מקבלים שלא לצורך".

אסירים חרדים חג פסח קורונה שירות בתי הסוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד