כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רוע לב ורוח שטות

רבני הפלג הירושלמי נגד המלשינים על מניינים 'בשבת'

במכתב כואב כותבים גדולי מנהיגי הפלג הירושלמי על המצב הקשה ומביעים צער על אותם אלו שמלשינים על מניינים ומוסרים לשלטונות והגדילו להלשין אף בשבת "יורדין עד לתהום והתירו לעצמם לחלל שבת רח"ל" 

רבני הפלג הירושלמי נגד המלשינים על מניינים 'בשבת'
מגדולי רבני הפלג הירושלמי צילום: משה בלוי

גדולי רבני 'הפלג הירושלמי' יוצאים הבוקר (ראשון) במכתב חיזוק לבני התורה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ובצל החזרה לשגרה. 

הרבנים כותבים בכאב על אותם מוסרים לרשויות את אלו המקיימים מניינים ורודפים את בני התורה, הרבנים כותבים במיוחד על אותם אלו שאפילו בשבת מתקשרים למשטרה על מניינים. 

כפי שהיה בשבת האחרונה במניין בעיר בני ברק שנערך במקום צדדי מתחת שמים פתוחים ואחד השכנים התקשר למשטרה להתלונן. 

במכתב כותבים הרבנים: "הנה כבר נתעוררו אחב"י בכל מקום שהם בדבר המצב הנורא של המחלה המתפשטת בעולם וכאן בארץ ישראל, ורבים נפלו למשכב ל"ע וגם שבקו חיים רח"ל. וחובת הכלל והפרט בעת צרה כזו לחזק בדקי הבית ושלא להתרפות ח"ו ולהרבות בעסק התורה ובתפילה ולשפוך שיח ותחנונים לישועת ד'".

"וכבר אמורה מילתנו כי חובה גמורה ליזהר מפני כל חשש סכנה, ולנקוט בכל דרכי ההשתדלות מפני ההידבקות במחלה המהלכת, וכאו"א יעשה כל שבידו ובכל כוחו שלא יוזק ולא יזיק, וכפי הוראות הרופאים בענין זה, שלא ליקרב זה לזה ולשמור הבל פיו ונקיות ידיו וכו'".

"אמנם העיקר שבזמן כזה שאנו זקוקים ביותר למידת הרחמים ולחסדי שמים, יש לדבוק בכל כוחנו בתורה דמגנא ומצלא, ולזעוק שוועתנו לאבינו שבשמים. ולהתחזק בכל הענינים שבין אדם למקום ובין אדם לחבירו, והמרחם על הבריות מרחמין עליו מן השמים, והן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים, ולכך כמה עלינו לייקר לאותם בני התורה ויראי ד' המקפידים שלא להפסיד תפילה בציבור גם בעת הזאת, וכמובן שיש להמשיך לעשות כן תוך שמירת כל גדרי הזהירות, לעשות מרחק הנצרך בין איש לרעהו וכדו'".

"על כן דואב ליבנו לשמע הקלקול שנתפשט להצר ולהתנכל ליראי ד' ולבני התורה שיש שהולכים ופונים לרשויות לרדוף אותם ושלא להניח להם להתפלל ואף להענישם בממון וכו' – אוי לנו שכך עלתה בימינו. וכל המפריע לקיום התפילות אין זה אלא רוע לב ורוח שטות ואש זרה שלא ציוה ד', ועוד מרעה אל רעה יצאו שנעשה להם כהיתר וכמצוה רבה ואף יורדין עד לתהום והתירו לעצמם לחלל שבת רח"ל – נורא נוראות".

"והנה דין המוסר חברו וממון חברו כבר נפסק דינו בש"ס ובשו"ע, ובאנו להזהיר שכל אשר יש לו יד בזה, הן העושים בפועל והן העומדים מאחוריהם, לא יינקו מדינה של גיהנום. ובפרט בעת צרה כזו אשר אנו צריכים להרבות זכויות, ואמרו חז"ל עה"פ 'ויירא משה ויאמר אכן נודע הדבר', שעל שראה ישראל דלטורין אמר מעתה שמא אינם ראויים ליגאל. והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית". 

על המכתב חתומים בכאב ובצער, הגרב"ש דויטש, הגר"ע אויערבך, הגר"א דויטש והגר"ז שוב. 

 

 

הפלג הירושלמי מניינים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד