י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא יהיה "כדור פלא"

150,000 איש: בריטניה פתחה בניסוי הגדול בעולם למציאת תרופה לנגיף

בריטניה היא אחת המדינות האירופאיות שנפגעו קשות מנגיף הקורונה. בממלכה פתחו בימים האחרונים בניסוי חובק עולם בהשתתפות אלפים בניסיון להגיע לטיפול האולטימטיבי נגד הנגיף. בניסוי יש שילוב של תרופה נגד מלריה ותרופה אנטיביוטית, שילוב של תרופות נגד איידס, ושימוש בפלזמות דם של אנשים שפיתחו נוגדנים לנגיף

150,000 איש: בריטניה פתחה בניסוי הגדול בעולם למציאת תרופה לנגיף
אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העולם כולו נותן מאמץ אדיר למצוא תרופה לנגיף הקטלני, ניסויים רבים מתבצעים במעבדות רבות בעולם, ונראה כי אכן המרוץ לתרופה תופס תאוצה והעולם קרוב יותר לפתרון.

ע"פ דיווח ב"ישראל היום", בריטניה, שהיא אחת המדינות האירופיות שנפגעו בצורה קשה מהמגפה, החלה בניסוי הגדול בעולם בבדיקת תרופות שונות נגד הנגיף שהרג עד כה מעל ל-150,000 בני אדם ברחבי העולם - עשירית מהם בבריטניה עצמה.

בניסוי ישתתפו 5,000 חולים המאושפזים ב-165 בתי חולים ציבוריים ברחבי הממלכה המאוחדת.

ראש הצוות הרפואי העורך את הניסוי, פיטר הורבי, פרופסור באוניברסיטת אוקספורד למחלות מדבקות חדשות ורפואה עולמית, העריך שתוך מספר שבועות (יוני) ניתן יהיה להציג תוצאות. עם זאת, הורבי, שביצע בעבר ניסויים לאיתור תרופה נגד נגיף האבולה במערב אפריקה, התריע שבמקרה של הקורונה לא יהיה "כדור פלא", כלומר כדור שיחסל את המגפה בבת אחת.

במהלך הניסוי, הרפואי הבריטי ייעשה שימוש בכמה אמצעים: שילוב של תרופה נגד מלריה ותרופה אנטיביוטית, שילוב של תרופות נגד איידס, ושימוש בפלזמות דם של אנשים שפיתחו נוגדנים לנגיף. הורבי הבהיר, שהדיווחים על הצלחות בטיפולים והחלמות על בסיס שימוש בשילוב תרופות מסוימות צריכים להיבחן בזהירות רבה, מאחר שהם אינם מבוססים עד כה על ראיות חד משמעיות.

בסוף השבוע חצה מניין הנפטרים מקורונה בבריטניה את רף ה-15,000 לאחר שהיום נרשמו 888 מקרי מוות נוספים.

מדובר אך ורק במקרי מוות בבתי החולים - לא בבתים, בבתי אבות ובמרכזים סיעודיים. להערכת ממשלת בריטניה, למרות תחילתה של ירידה במספר המאושפזים בבתי החולים, המאבק במגפה יימשך עוד תקופה ארוכה.

ביום שלישי הקרוב יחול יום הולדתה ה-94 של מלכת אליזבת השניה, על פי התכנון המקורי היה לחגוג את הטקס ברוב פאר והדר על פי כל כללי המסורת המלכותיים, כולל מטח של ירי תותחים מסורתי לציון הטקס, אך עקב המצב הקשה השורר בבריטניה החליטה המלכה לבטל את כל האירועים סביב יום הולדתה, מארמון באקינגהאם נמסר, שזו פעם ראשונה ב-68 שנות מלכותה של אליזבט שהמלכה מבקשת לא לבצע את המטח החגיגי.
רמ״מ בריטניה, בוריס ג׳ונסון, ממשיך לנוח ולהחלים באחוזתו הרשמית ונמצא מדי פעם בקשר עם אנשי משרדו ועם שרי ממשלה.

בספרד נחצה בסוף השבוע רף 20,000 המתים מהמגפה. באיטליה נרשם אתמול מספר הקורבנות הנמוך ביותר בששת הימים האחרונים - 482, וחלה התייצבות במספר הנדבקים החדשים (כ-3,500). בגרמניה, נרשמו עד כה כ-4,500 מקרי מוות מנגיף הקורונה, ואירלנד הודיעה, כי נראה שהצליחה להתגבר על המגפה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד