י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רחפן וקורקינט רובוטי

המאבק בקורונה: הטכנולוגיה החדישה שמשמשת את צה"ל בבני ברק

משבר הקורונה בבני ברק יצר לצה"ל אתגרים חדשים בגלל מבנה העיר והרחובות הצרים. יחידות שונות בצה"ל בוחנות ציוד שמשמש לחיילים בשדה הקרב בכדי לבדוק אם אפשר להשתמש בהן גם בקרב עם הקורונה. בין היתר 

המאבק בקורונה: הטכנולוגיה החדישה שמשמשת את צה"ל בבני ברק
הרמטכ"ל בבני ברק צילום: דובר צה"ל

בצה"ל פועלים כל העת על מנת למצוא פתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם נגיף הקורונה והשלכותיה, ויחידות שונות בצה"ל בוחנות ציוד שמשמש לחיילים בשדה הקרב בכדי לבדוק אם אפשר להשתמש בהן גם בקרב עם הקורונה, וכך מחלקת אמצעי הלחימה (אמל"ח) של זרוע היבשה הסבה באופן מקורי ציוד לתמיכה בכוחות שפועלים הפעם במרחב האזרחי, כך בדיווח ב"ישראל היום".

"במהלך הכניסה של אוגדה 98 לבני ברק, הבנו שהעובדה כי הסמטאות והכבישים באזור מאוד צרים, יוצרת מצב שהלוחמים נאלצים לסחוב משקל רב של ציוד על גבם. הפעלנו את הכלים, עשינו ניסויים בשטח וראינו שהם מאוד מקלים על הלוחמים ומגדילים את התפוקה באופן משמעותי, כמעט פי 1.5", אמר ראש מחלקת אמל"ח בזרוע היבשה, אל"מ אריק אביבי.

בין האמצעים שסיפקה זרוע היבשה, ישנו ה"צרצרון". מדובר בקורקינט בעל ארבעה, שעליו יכול לעמוד חייל שיניע אותו באמצעות מנוע חשמלי.

לדברי אל"מ אביבי, הצרצרון בעל יכולת סחיבה של 4 על 4. "הבאנו גם עגלות שמתחברות אליו וניתן לשאת באמצעותו עד 500 ק"ג. הוא יכול לטפס בשטח בצורה מופלאה, הרים סלעים וכו'", הוסיף אל"מ אביבי.

בנוסף, במחלקה פיתחו רחפנים בעלי זרועות שיוכלו לשאת שקיות של תרופות ולשנע אותן לחולים שזקוקים להן. "הרחפן משליך את התרופות בדיוק בכניסה לבניין המתאים", הסביר אל"מ אביבי. "הרחפן יכול להטיס לא רק תרופות אלא כל מה שנצטרך. האמצעי תקין ועובד ועכשיו מחכים להשלים את האישור של רשות התעופה. הפיתוח מאוד מקל על הלוחמים וזה חוסך המון זמן בהליכה בתוך רחובות העיר".

כמו כן, בצה"ל מפעילים משאיות טקטיות שכעת, במקום אמצעי לחימה, יעבירו מוצרים לאזרחים הנמצאים בבידוד. "מפקד זרוע היבשה הנחה אותנו לסייע ולעזור בכל מה שניתן, באופן המקיף ביותר", הוסיף אל"מ אביבי.

"אנו גאים בהישגים היפים שאליהם הצלחנו להגיע בטווח קצר מאוד בתחום. מסיור בקרב החיילים במהלך הפעילות, ניתן לראות שהשיפור והייעול הם דרסטיים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד