י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נדבק בנגיף הקורונה

השופט החרדי ונציג החרדים במועצת העיר ניו יורק הלך לעולמו

חבר מועצת העיר ניו יורק במשך שנים רבות כנציג החרדים והשופט החרדי ר' נח דיר ז"ל, הלך לעולמו בגיל 67 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה 

השופט החרדי ונציג החרדים במועצת העיר ניו יורק הלך לעולמו
נח דיר ז"ל צילום: Yeshiva world news

מארה"ב מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של השופט החרדי ר' נח דיר ז"ל ששימש במשך שתי קדנציות כחבר מועצת העיר ניו-יורק כמייצג של שכונות בורו פארק ופלטבוש בברוקלין.

ר' נח ז"ל נפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 67 בפטירתו. 

בשנת 2007 החליט עו"ד נח דיר לפתוח בקריירה של שופט. בשנת 2015 נבחר לשופט בבית משפט העליון לאחר שהיה שופט 20 שנה בבית משפט מחוזי. בעקבות החוק האוסר על מועמד לכהן יותר משתי קדנציות, נאלץ דיר להתפטר. אך המשיך לבית משפט העליון.

בתפקידו כחבר מועצת העיר ניו יורק היה קשור לכל צרכי הציבור החרדי והעביר חוקים רבים לטובת המגזר החרדי, קשר מיוחד היו לו עם אדמו"רי ורבני ניו יורק והיה מגיע תדיר לפקוד את ביתם ואת הטישים בחצרות. 

הוא עצמו היה מחסידי באיאן וקשר קרוב היה לו עם יבלחט"א האדמו"ר מבאיאן שהיה מגיע לארה"ב היה מגיע למעונו וזוכה לברכותיו, בהיותו חסיד באיאן היה חבר ההנהלה ומועצת הישיבה של באיאן בארה"ב ופעל רבות לשימור קבריהם של אדמו"רי החסידות ושושלת בית רוז'ין. 

ר' נח דיר ז"ל עם כ"ק האדמו"ר מבאיאן

השופט דיר עלה לכותרות בשנת 2017 כשצעד ברחובות ברוקלין וצעיר ניגש אליו והתחיל לצעוק לעברו קריאות גזעניות. השופט דיר לא התייחס אליו, מה שהרגיז את האיש עוד יותר, שצעק לו "אין לך פה יהודי"? והוסיף במשפט כמה קללות וניבולי פה. השופט החרדי נכנס לרכבו, נעל את הדלתות והזמין משטרה.

נח דיר הוא הדוד של השופטת החסידית רחלי פרייר. בראיון ל'מקור ראשון' ב-2018 אמרה פרייר על השופט דיר. כי "הוא המנטור שלי, במשך השנים אמרתי לו כמה אשמח להיות שופטת. כשעזב את התפקיד שלו הוא אמר לי שאם אני רוצה לעשות את זה, כדאי שאתמודד על המשרה שהוא מפנה, כי בהצבעה משתתפים הרוב הגדול של תושבי בורו־פארק. הוא הרגיש שיש סיכוי גבוה שאזכה במשרה הזו".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

נח דיר חבר מועצת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד