ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרגישה כאילו שהיא נשרפת

השלכת רימון ההלם על הילדה במאה שערים: מח"ש פתחה בחקירה

בעקבות הלחץ הציבורי, במח"ש החלו לחקור את האירוע בו נפצעה ילדה כתוצאה מרימון הלם שהושלך לעברה על ידי שוטרים בשכונת מאה שערים בירושלים במהלך אכיפת הקורונה שבצעו במקום

השלכת רימון ההלם על הילדה במאה שערים: מח"ש פתחה בחקירה
שוטרים במאה שערים צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (ראשון) בבדיקת האירוע שבו נפצעה ילדה בת תשע מרימון הלם שהשליכו שוטרים, שניסו לפזר בשבוע שעבר הפגנה של התושבים נגד הנחיות משרד הבריאות בנוגע לתפילה במניין, בשכונת במאה שערים שבירושלים, כך דווח בחדשות 13.

אביה סיפר כי "היא הלכה לשוק כדי לקנות אוכל, ופתאום זרקו לידה רימון הלם". לדבריו, "זיסי הרגישה בתוך ענן של אש, כאילו שהיא נשרפת, הילדה רצה לתוך אחד הבתים בסביבה, שם שפכו מים על הכוויה והזמינו את מגן דוד אדום. "בהתחלה חשבו שהעין שלה ניזוקה והציעו שניסע לבית חולים", הוסיף אביה, "אולם בגלל הקורונה העדפתי שלא להגיע לשם. ברוך ה' בסוף ראינו שזו רק כוויה מסביב לעין. הלכנו לרופא פרטי והוא הביא לה משחות".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס ביום שישי לאירוע בחשבון הפייסבוק שלו: "משעות הבוקר המוקדמות אני רואה ושומע התקפות וגינויים רבים על מה שקרה אמש במאה שערים ועל פציעתה של הילדה היקרה זיסי מרגליות מרימון הלם משטרתי. אני כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בזיסי הרכה והתמימה והוריתי על בדיקה מיידית של אירוע חריג זה והבדיקה כבר מתקיימת".

כזכור, בשכונת מאה שערים בירושלים יצאו התושבים בסוף השבוע שעבר להפגין נגד צו בריאות העם שאסר להתקהל ולהתפלל במניין.

בזמן הפעילות של המשטרה במקום נרשמו עימותים בין הצדדים. מצלמות אבטחה באזור תיעדו כיצד זיסי שנקלעה למקום, נפגעה, כאמור, מרימון הלם שהשליכו השוטרים לפיזור המחאה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שערים בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים,
ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה".

לטענת המשטרה, "במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו שלושה שוטרים - שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי. במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום. ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

משטרת ישראל מאה שערים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד