ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נטמן לפנות בוקר

עצוב: יוסף הצדיק שלא הותיר זרע של קיימא

בירושלים נפטר בשבת הרה"ח רבי יוסל שמעיה זצ"ל, מחשובי חסידי צאנז בירושלים ומי שנודע בייסוריו הרבים שקיבלם באהבה והיה מתפלל על עמך בית ישראל הזקוקים לישועה

עצוב: יוסף הצדיק שלא הותיר זרע של קיימא
הרה"ח רבי יוסל שמעיה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בליל שבת קודש נפטר בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, הרה"ח רבי יוסף שמעיה זצ"ל, מחשובי חסידי צאנז ותושב קרית צאנז בירושלים והוא בן 74 בפטירתו. 

ר' יוסל נולד בשנת תש"ז בירושלים, לאביו החסיד מבני העליה בחצר צאנז הרה"ח רבי משה שמעיה זצ"ל. בצעירותו למד בישיבת צאנז בנתניה במחיצת הרבי בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, בו דבק מאד.

התגורר כל השנים בקרית צאנז ירושלים והיה מחשובי הלומדים בכולל צאנז. היה ירא שמים ופרוש מכל חיי העולם הזה. חי חיי צער וסיגוף. מסתפק במועט ושמח בחלקו.

כל ימיו ידע מכאובים ולצערו לא זכה להותיר אחריו צאצאים, אך צהלתו תמיד היתה בפניו. אנשים לא האמינו עליו כי הינו הולך ערירי בתוכם. בחסידות צאנז מדברים עליו כדמות עילאית וכעובד ה' בהצנע מעיני הבריות. שתקן ומתהלך בצידי דרכים שהיה שמח בייסוריו.

הם מספרים ל'בחדרי חרדים' על אברך בחסידות שנחלה במחלה קשה והאדמו"ר מצאנז שליט"א הפנה אותו שיבקש מ'יוסף הצדיק' שיזכירו בתפילותיו וכך עשה והבריא.

עם מורו ורבו האדמו"ר מצאנז. צילום: משה גולדשטיין

היה דבוק ברבותיו מצאנז, בהיותו נצר לחסידי צאנז כמה דורות. בליל שבת האחרון לא הסכים להתפלל מעריב וספירת העומר כי עדיין לא היה לילה לפי שיטת ר"ת הנהוג בצאנז, אך כעבור דקות יצאה נשמתו בטהרה כשקורא קריאת שמע.

בהלוויתו שיצאה אמש בשעה 2:00 בלילה מבית הלוויות שמגר, ליווה אותו האדמו"ר מרחמרסטריווקא עד להר הזיתים, שם נטמן.

הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי', בתו של הרה"ח רבי אהרן רכטשפר ז"ל, אחיו הגדול יבלחט"א הרה"ח רבי שמשון שמעיה מחשובי חסידי צאנז, אחותו היא הגב' שוורץ אמו של העסקן ר' מנדי שוורץ המשנה לראש עירית ביתר. 

היות והמנוח לא הותיר אחריו זרע של קיימא, הציבור נקרא ללמוד ולפעול לעילוי נשמת רבי יוסף בן רבי משה ז"ל. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות צאנז יוסף הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד