י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסכה, גיטרה וכפפות

'המשמחים' הרנינו את לב חולי הקורונה בפסח

פעילות נרחבת של חבורת 'המשמחים' בימי הקורונה וחג הפסח בבתי החולים ובמלוניות הבידוד • ב'המשמחים' קוראים לציבור ליצור קשר עם חברים וידידים חולים שנמצאים בבידוד או בבתי החולים ולדבר עמם אף לזמן קצר "גם שיחה קצרה יכולה לשמח לב נשבר ונדכא ולהציל עולם מלא"

'המשמחים' הרנינו את לב חולי הקורונה בפסח
חולי קורונה במלונית ניר עציון צילום: אבי ס.

גם בימים אלו אשר נגיף הקורונה מאיים להתפשט ומפיל חללים רבים ל"ע ואין אפשרות לבקר בבית החולים מחשש להידבקות, לא ויתרו חברי חבורת "המשמחים" על המצווה לשמח את החולים והגיעו מצוידים במסכות הגנה, כפפות וגיטרה כדי להכניס שמחת חג בלב החולים המאושפזים בבתי החולים השונים בתפילת רפאנו.

'חבורת המשמחים' בראשות העסקן הרב מאיר אקער הוא איגוד של קבוצות מתנדבים הפועלים בכל ימות השנה בבתי החולים השונים לשמח חולים ונדכאים ומשפחותיהם, ובפרט בערבי חג ובמהלך חוה"מ.

כאמור, מגיפת הקורונה אילצה את כולם להתכנס בבתים ולהתרחק מבתי החולים, אך הרב אקער וחבורתו הגיעו למחלקות בתי החולים בתיאום עם גורמי האבטחה בבתי החולים ועל-פי כל כללי הזהירות מטעם משרד הבריאות, מדי ערב בבין הזמנים ובחוה"מ עם כלי נגינה בידם, לשמח בבתי החולים במחלקות הרגילות לצד פעילות שמחה ברחבת המלונות השונים בהן מחלימים מאות נדבקי הקורונה, זאת במטרה לתת להם הרגשה של בני חורין ושמחת חג ולהקל מעליהם את זמן השהות ללא בני משפחותיהם.

הרב אקער מספר על אחד מאירועי חול המועד: "היה מרגש עד דמעות לראות את כל השוהים במלון יוצאים למרפסות בריקוד ובמחול, חלקם ירדו למטה לרחבת בית המלון סמוך לגדר החוצצת רקדו ושרו אתנו ביחד בהתרגשות רבה".

במהלך הערב היה רגע קשה שבו ראו צוות רפואי שהגיע עם אמבולנס לפנות חולה שמצבו החמיר לביה"ח. "זה היה רגע קשה ביותר" מספר הרב אקער, "וברגעים אלו אף הפסקנו את התזמורת לזמן מה, רק לאחר מכן המשכנו לשמח את שאר המחלימים".

בסיום השירה והריקודים עמדו המשמחים וברכו מעומק הלב ברכת החלמה מהירה לכל הנמצאים במלון. שנזכה לחיים בריאים ולגאולה שלמה בקרוב.

ב"המשמחים" קוראים לציבור ליצור קשר עם חברים וידידים – חולים שנמצאים בבידוד או בבתי החולים ולדבר עמם אף לזמן קצר "אין לנו מושג עד כמה הם זקוקים לנו לעזר ואחיסמך, גם שיחה קצרה יכולה לשמח לב נשבר ונדכא ולהציל עולם מלא".

חולי קורונה משמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד