י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שהיה במצב קריטי

אלי ביר נשיא 'איחוד הצלה' ישוב לארץ במטוס של המיליארדר היהודי

נס רפואי: לאחר שהיה מורדם ומונשם אחרי שחלה בנגיף הקורונה, אלי ביר נשיא 'איחוד הצלה' יושב לישראל במטוס הפרטי של משפחת אדלסון

אלי ביר נשיא 'איחוד הצלה' ישוב לארץ במטוס של המיליארדר היהודי

אלי ביר נשיא ומייסד ארגון "איחוד הצלה", ששכב במשך שלושה שבועות בבית החולים בפלורידה מורדם ומונשם לאחר שחלה בנגיף ומצבו הוגדר קשה, החלים והבריא לחלוטין בחסדי שמים. אלי ביר שהה בארה"ב לצורך גיוס תרומות עבור הארגון "איחוד הצלה".

ביר היה אחד החולים הישראלים הראשוניים שנדבקו בנגיף, ולמרות גילו הצעיר, 46, והעובדה כי אינו סובל ממחלות רקע, מצבו הידרדר במהירות.

הוא הונשם והורדם, ובני משפחתו בישראל התקשו לעיתים לשמור על אופטימיות, עוקבים מרחוק אחרי מצבו. מחר (שלישי), באופן כמעט בלתי נתפס, הוא ישוב לישראל במטוס של משפחת אדלסון, כשהוא בריא ושלם.

"אנחנו ממש מתרגשים, קשה לתאר את התחושה, זה פשוט לא נורמלי", סיפרה רעייתו, גיטי ביר ל"ישראל היום". "לא ראינו אותו ארבעה חודשים מכיוון שהטיסה הפעם הייתה ארוכה במיוחד – הוא היה בהודו, וושינגטון, אנגליה ובמקומות נוספים. זה היה פשוט סיוט".

ביר היה מאושפז בבית החולים במשך שבועות ארוכים, כשבני המשפחה עוקבים מרחוק אחרי מצבו הבריאותי באמצעות רופאים. "היו ימים שאמרו לי שמצבו ממש קשה. בכל יום רואים בעיתון את מספר המתים וזה מאוד מפחיד, השם ישמור. אנחנו משפחה מאוד אופטימית אז המשכנו לקוות ולהתפלל. במקביל כולנו חובשים אז המשכנו לפעול בשטח תוך כדי, מסייעים לאנשים".

בערב החג השני של פסח שוחחה ביר לראשונה עם בעלה, אחרי שבועות ארוכים של חוסר וודאות וחשש אמיתי לחייו. "הוא זיהה אותי ואת הילדים, זה היה מאוד מרגש. רקדנו, הדלקנו מוזיקה ועשינו לחיים. זה היה מטורף לגמרי. לקח לו זמן להבין מה קרה, שהעולם בסגר ושאנשים מסתובבים עם מסכות וכפפות, ושאין מטוסים או מלונות. הוא היה בהלם, כמו חייזר שהגיע מעולם אחר. הוא חשב שהוא נרדם ליומיים, לא היה לו מושג. היינו צריכים לבשר לו שאנשים שהוא הכיר נפטרו כתוצאה מהנגיף".

ביר הבריא לחלוטין מהנגיף ואף פיתח נוגדנים בעצמו, והערב ב-20:00 שעון ארצות הברית הוא יעלה על המטוס של משפחת אדלסון בדרכו בחזרה לישראל. בנמל התעופה בן גוריון ימתינו לו מחר (שלישי) בני משפחתו הנרגשים, מצפים לראות את אב המשפחה לאחר שהיה תלוי בין חיים למוות.

"אני לא יודעת מה אגיד לו כשאפגוש אותו. אני כל כך מתרגשת. אני מתכוננת נפשית לעמוד על המסלול. אני חובשת באיחוד הצלה כך שאגיע עם האמבולנס. אנחנו מאוד מצפים לרגע שיגיע הבית. קניתי לו את כל הדברים שהוא אוהב", סיפרה רעייתו.

שלדון אדלסון אלי ביר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד