ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות הקורונה הצלם חושף

תיעוד נדיר: מרן הרב שך בשיעור כללי בפוניבז'

הצלם הוותיק מארה"ב החליט לשמח את עם ישראל היושב בבידוד זמן ממושך בתיעודים נדירים מגדולי ישראל זצ"ל וחושף סרטונים ממנהיג הציבור הליטאי מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל בשיעור כללי ולימוד עם תלמידיו בישיבת פוניבז' לפני למעלה משלושים ושלוש שנה. צפו 

תיעוד נדיר: מרן הרב שך בשיעור כללי בפוניבז'
מרן הרב שך בשיעור כללי צילום: משה דוד ירמיש

תיעודים נדירים יצאו לרשת הודות לצלם ר' משה דוד ירמיש מארה"ב שהוציא בתקופה האחרונה מארכיונו קטעי וידאו נדירים מגדולי ישראל בהם מרן פוסק הדור הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל הרבי בעל ה'שפע חיים' מצאנז, הרבי מבאיאן ואדמו"רים ורבנים נוספים. 

את הסרטונים חושף ר' משה דוד ירמיש דווקא כעת בתקופת הקורונה בה עם ישראל כולו יושב בביתו ומתגונן מהנגיף והציבור יכול ליהנות מהתיעודים בזמן הפנוי.

בגלל שכלל ישראל נמצא במגיפה של נגיף הקורונה, הצלם ר' משה דוד ירמיש עשה משהו מדהים. בשיחה עם אתר Yeshiva world news הוא אמר שהוא מרגיש ש"כלל ישראל זקוקה להסחת דעת", ושחרר את התיעודים המדהימים של גדולי ישראל.

ירמיש אמר שהוא מרגיש שכדאי לפרסם זאת אם הוא יצליח להסיח את דעת כולם, ולו לזמן קצר ולהוריד את דעתם מהחדשות המדכאות שאנו ממשיכים לשמוע. הוא אמר שאם אנשים ידברו קצת יותר על ראש הישיבה, אז כדאי יהיה לשחרר את הקטעים הנדירים. 

בתיעוד של החלק הראשון שהוציא ירמיש שהגיע מארה"ב לתעד את סדר יומו של הרב נראה מרן הרב שך זצ"ל בישיבת פוניבז' בקיץ תשמ"ז בריתחא דאורייתא עם תלמידיו, מי שנראה אז אברך צעיר היה הגאון רבי איתמר גרבוז כיום ראש ישיבת 'אחרות תורה' שמתווכח עם הרב שך בלימוד לאחר השיעור במדרגות.

בנוסף נראה בסרטונים גם מרן הרב שך כשהוא עולה לתפילה בישיבה לצד מקורבו הרב דוד צבי קצבורג זצ"ל וכן קטע קטן מתפילת שחרית עת הרב שך נעמד לתפילת שמונה עשרה. 

תלמידיו של הרב שך שראו את הסרטונים הנדירים התרגשו מאוד ואמרו "אין תיעוד יותר חי מזה לראות את הראש ישיבה כולו בחיות של לימוד תורה, כך הרב שך היה נראה, לא האמנו שהיה מי שהסריט אז וידאו היה מוצר נדיר". 

'בחדרי חרדים' מביא את צילומי הוידאו בחלק הראשון של מרן הרב שך זצ"ל. 

הרב שך ישיבת פוניבז'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד