י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כך תתגוננו מפניהם

בעקבות הקורונה: עלייה דרמטית בתקיפות האקרים

לפי חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, מאז החל משבר הקורונה בתחילת חודש ינואר השנה, איתרו בחברה 14 אלף תקיפות של האקרים בממוצע ליום • החברה מסבירה: כך תתמגנו מהאקרים

בעקבות הקורונה: עלייה דרמטית בתקיפות האקרים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מסתבר כי האקרים לא משועממים בתקופה הזאת. חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט מדווחת על איתור 14 אלף תקיפות האקרים בממוצע ליום מאז החל משבר הקורונה בתחילת חודש ינואר השנה. מדובר בעלייה של פי שישה לעומת ההתקפות שחוו לקוחותיה טרום המשבר, כך בדיווח ב'כלכליסט'.

החברה סיפקה הנתונים במסגרת בלוג שהפיצה היום (ב'), בו כתבה כי התקיפות נעשות באמצעות תוכנות זדוניות (malware) וספאם, המנצלים את החששות והצורך של האזרחים והעסקים במידעים הנוגעים למשבר, לטובת התקיפה.

הנתונים נאספו על ידי מערכת ה- ThreatCloud של החברה, האוספת מודיעין מעשרות מיליוני נקודות קצה בהן מותקנות הטכנולוגיות שלה, ולפי הנתונים מספר ההתקפות הממוצע אף עלה ל-20 אלף ביום בשבוע שבין ה-7 לאפריל לבין ה-14 לאותו חודש השנה.

"המתקפות כוללות אתרים המכילים את המונחים corona/covid בכתובת אינטרנט" נכתב בבלוג "מיילים הכוללים קבצים זדוניים המכילים את המונח Corona בשם הקובץ, וקבצים זדוניים שנשלחו במיילים שבכותרתם השתמשו בתכנים הקשורים בוירוס הקורונה".

החברה כתבה עוד בבלוג, כי בשבועיים האחרונים נוספו עוד 17 אלף דומיינים (כתובות אינטרנט) הקשורים בקורונה, כאשר 340 מתוכם נמצאו כזדוניים, ולמעלה מ-3500 מהם חשודים כזדוניים.

בסך הכל הוקמו כ-68 אלף דומיינים בנושא הקורונה מאז ינואר 2020, כאשר כ-94% מהתקפות הפישינג (הוצאת מידע) בוצעו באמצעות אתרי האינטרנט הקשורים לתכניות התמריצים הממשלתיות המדווחות על ידי הממשלות במדינות ברחבי העולם, ו-3% מההתקפות התרחשו על גבי הטלפון הנייד.

צ'ק פוינט ממליצה להיזהר מאתרים או מיילים המכילים שגיאות כתיב; להימנע מפתיחת קבצים או לינקים שמגיעים ממקור לא מזוהה; לוודא אותנטיות אתר ספקי השרות טרום ביצוע הזמנה בתשלום; ומיידעים כי מבצעים מיוחדים הם דרך שכיחה להפיל קורבנות בפח, וכי אותם מבצעים צצים במיוחד סביב חששות שצפים בתקופת משבר כמו זו של הקורונה; עוד מציינים בחברה, כי חיסונים לקורונה, תרופות להתמודדות עם המחלות, ועוד, לא יוצעו לצרכנים דרך מיילים עם הנחות.

האקר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד