ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

הסיכום בין נתניהו לגנץ על גיוס החרדים

מהישגי הסיעות החרדיות בהסכם הקואליציוני עולה כי יחוקק חוק גיוס מתוקן לשביעות רצונם, לפיו יעדי הגיוס ייקבעו על ידי הממשלה ולא ייכללו בבסיס החוק כפי שדרשו בעבר לפיד וליברמן בחוקים השונים שהגישו 

הסיכום בין נתניהו לגנץ על גיוס החרדים
חיילים חרדים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: אולי הספקנו לשכוח כי המצב הפוליטי הסבוך, בו שרינו למעלה משנה וחצי, החל לאור קרב פוליטי בין הסיעות החרדיות לישראל ביתנו על חוק הגיוס - כאשר ההסכם כולל תיקון גם בנושא גיוס החרדים שמתפרסם כאן לראשונה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע הסיכום שנחתם הערב (שני) בין הליכוד ל'כחול לבן' בנושא סאגת גיוס בני הישיבות שמאמץ את פשרת אטיאס שנדחתה על ידי מרכיבי הקואליציה וצוותי המו"מ בשנה שעברה.

על פי ההסכם יחוקק חוק הגיוס שהוצע על ידי משרד הביטחון, הכולל סנקציות ויעדי גיוס עם שינוי שהציעו בזמנו בסיעות החרדיות, הכולל תיקון לפיו יעדי הגיוס יקבעו על ידי הממשלה ולא בבסיס החוק שיעבור מיד עם הרכבת הממשלה.

בסעיף 24 להסכם הקואליציוני נכתב: "עם כינון הממשלה תחוקק חוג הגיוס על פי הצעת משרד הביטחון וצה"ל, תוך תיקון לפיו יעדי הגיוס יקבעו בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה ראשית. כן יערכו התאמות במועדים האמורים בהצעת החוק כך שכל היעדים ידחו בהתאמה ממועד קבלת החוק בקריאה שלישית בכנסת"

בהסכם נקבע עוד כי יקבעו סנקציות כלכליות בחוק במקרה של אי עמידה ביעד גיוס חרדים שנכתב כי "במקרה שבו פחת מספר המתגייסים בפועל החל משנת הגיוס 2022 מ-85 אחוזים מיעד הגיוס השנתי הכולל במשך שלוש שנות גיוס רצופות, תחליט הממשלה בתוך שנה על תוכנית של יעדי גיוס שנתיים ותאשר תמריצים כלכליים חיוביים או שליליים לעמידה או אי עמידה ביעדים".

עוד סוכם לאחר חקיקת חוק הגיוס הראשוני שהתבקש על ידי בג"ץ, שהאריך שוב ושוב את מועד פקיעת החוק שבוטל - הממשלה תחוקק בהמלצת שר הביטחון שככל הנראה יהיה בתקופת בני גנץ, חוק גיוס חדש, שיהיה "מקיף בדבר גיוס לצה"ל ושירות לאומי בהתאם למתווה רחב ועדכני התואם את צרכי החברה בישראל על כל גווניה ורבדיה בהסכמת סיעות הקואליציה".

חוק הגיוס גיוס חרדים לצה''ל הסכם קואליציוני ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד